Canada Life Reinsurance sluit herverzekeringsovereenkomst voor langlevenrisico van EUR 5,5 miljard af met SRLEV N.V. (VIVAT)

DUBLIN, 6 maart 2019 /PRNewswire/ -- Canada Life Reinsurance is verheugd aan te kondigen dat het onlangs bij VIVAT een herverzekeringsovereenkomst voor langlevenrisico heeft afgesloten voor 70% van de bestaande verplichtingen van EUR 8 miljard. Onder deze overeenkomst worden meer dan 150.000 uitkeringen en uitgestelde uitkeringen door Canada Life Reinsurance herverzekerd.

Jeff Poulin, Global Head van Canada Life Reinsurance, stelt, "Ik ben verheugd om deze significante herverzekering aan te kondigen. Hiermee wordt de kracht van onze effectieve samenwerking met VIVAT geïllustreerd om een oplossing inzake langlevenrisico te structureren en het algehele risico efficiënt te beheren. Deze transactie draagt bij aan onze veelzijdige herverzekeringsportefeuille voor langlevenrisico en toont hoe we, samen met Arpian, grote, complexe en unieke structuren voor risico-overdracht creëren. Deze worden ten behoeve van onze klanten ondersteund door onze financiële kracht."

Canada Life Reinsurance biedt een reeks innovatieve oplossingen voor risico- en kapitaalbeheer met betrekking tot risico's inzake overlijden, lang leven, gezondheid en verval voor verzekeraars, herverzekeraars en pensioenfondsen in de VS en Europa, waaronder Nederland, het VK, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Portugal, Zweden, België en Ierland.

Over VIVAT VIVAT NV is de houdstermaatschappij voor onder andere SRLEV NV, VIVAT Schadeverzekeringen NV, Proteq Levensverzekeringen NV, ACTIAM NV en Zwitserleven PPI NV. De dochterondernemingen van VIVAT zijn ook actief op de Nederlandse markt via onder meer de merken Zwitserleven, Reaal en ACTIAM. VIVAT is met een balanstotaal van EUR 56 miljard (eind december 2018) een van de grootste verzekeraars van Nederland. Anbang Group Holdings Co. Ltd., een volledige dochteronderneming van Anbang Insurance Group Co. Ltd, is de enige aandeelhouder van VIVAT NV. Meer informatie vindt u op www.vivat.nl [https://www.vivat.nl/].

Over Canada Life Canada Life maakt deel uit van een groep ondernemingen die het eigendom zijn van Great-West Lifeco Inc., een gediversifieerde houdstermaatschappij voor financiële diensten, waarvan het hoofdkantoor zich in Winnipeg, Canada, bevindt. Great-West Lifeco en diens verzekeringsdochters hebben sterke beoordelingen gekregen van belangrijke kredietbeoordelaars. Meer informatie vindt u op canadalifere.com [http://canadalifere.com/].

Over Great-West Lifeco Inc. Great-West Lifeco is een internationale financiële holding met belangen in levens- en ziekteverzekeringen, pensioen- en beleggingsdiensten, vermogensbeheer en herverzekeringsactiviteiten. Great-West Lifeco is actief in Canada, de Verenigde Staten en Europa via Great-West Life, London Life, Canada Life, Irish Life, Great-West Financial en Putnam Investments. Op 31 december 2018 hadden Great-West Lifeco en diens bedrijven ongeveer EUR 0,9 biljoen (1,4 biljoen Canadese dollars) aan geconsolideerd vermogen onder beheer. Ze zijn onderdeel van de Power Financial Corporation-bedrijvengroep. Great-West Lifeco wordt onder het symbool GWO op de Toronto Stock Exchange (TSX) verhandeld. Meer informatie vindt u op greatwestlifeco.com [http://www.greatwestlifeco.com/].

Jeff Poulin, F.S.A., F.C.I.A., Global Head van Canada Life Reinsurance, +1-215-542-4322, jeff.poulin@canadalifere.com [mailto:jeff.poulin@canadalifere.com]

Web site: http://canadalifere.com/

PR Newswire