Quaker viert Okt-haver: een maand om de vele gezondheidsvoordelen van havermout met u te delen

Haver-initiatieven gepland daar waar havermout geconsumeerd wordt - wereldwijd

CHICAGO, 5 oktober 2017 /PRNewswire/ -- Het is weer de tijd van het jaar: Quaker® Havermout luidt Okt-haver in, een maand lang festiviteiten die gewijd zijn aan de voedingswaarde van havermout. Havermout, een levensmiddel dat uitermate voedzaam is en voedingsstoffen bevat die waardevol zijn voor een goede gezondheid, is een graansoort die we de hele maand zullen aanprijzen. Dit jaar brengt Okt-haver verschillende wereldwijde regio's samen om te vieren hoe havermout uw ontbijt een boost kan geven door 's morgens krachtige voeding en eindeloze combinaties te bieden.

http://mma.prnewswire.com/media/564322/PepsiCo_Quaker_Oats_Strawberry_Yogurt.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/564322/PepsiCo_Quaker_Oats_Strawberry_Yogurt.jpg]

Landen over de hele wereld vieren Okt-haver door middel van evenementen, winkelpromoties en door collaboratie met plaatselijke digitale beïnvloeders, in aanvulling op de traditionele druk- en digitale reclame. Van hartgezondheid en verzadiging, tot aan een gezonde spijsvertering en energetische voordelen, consumenten zullen meer te weten komen over de vele manieren waarop havermout voedzaam is. Deze voordelen bestaan onder andere uit het toevoegen van vezels (met inbegrip van de oplosbare bèta-glucanenvezels), vitamines en mineralen om de dag mee te beginnen.

"In de steeds veranderende discussie over de opmaak van een voedzaam en goed uitgebalanceerd dieet, is havermout steeds een aanwezige krachtpatser die als betrouwbare voedingsbron aanzienlijke gezondheidsvoordelen biedt," aldus Lisa Mann, President Global Nutrition Group, PepsiCo. "We weten dat goede voeding thuis begint, en we hopen dat we wereldwijd mensen kunnen aanmoedigen om een voedzamer ontbijt te nuttigen en we doen dit door gedurende de maand Okt-haver 31 dagen lang de nadruk te leggen op de natuurlijke voedzame kracht van havermout."

Om dit voedingsgerichte bericht tot leven te brengen organiseert Quaker wereldwijd een aantal activiteiten waar verschillende regio's de voedende kracht van havermout zullen tentoonstellen.


-- In India zal een beïnvloedend programma gericht op "Ontbijt in India",
de voedingskracht van havermout promoten, terwijl het Quaker 'Voed een
kind'-initiatief ervoor zal zorgen dat #MaakFestivalBetekenisvol mensen
zal aanmoedigen om een handvol voeding te beloven aan kinderen in het
hele land. De ambassadeur van het merk en Michelin-sterren chef Vikas
Khanna zal de Okt-haver-beweging door middel van digitale activeringen
ondersteunen.
-- In het Verenigd Koninkrijk zal het pap-seizoen, naast de traditionele
focus op smaak en comfort, ook gericht zijn op voedzaamheid door middel
van een digitaal programma waarmee samengewerkt wordt met beïnvloeders
voor gezondheid en welzijn zodat een unieke en boeiende inhoud
gecreëerd wordt.
-- In São Paulo zal het Braziliaanse Quaker-bedrijf de deuren openen voor
De Haverij, een indrukwekkende gastronomische ervaring die, samen met de
bekende Braziliaanse chef Morena Leite, de aandacht richt op de
voedingswaarde van havermout.
-- In meer dan 4.000 winkels in de Verenigde Staten zullen consumenten 31
dagen lang kennis maken met Okt-haver door middel van een nieuwe
inspiratiecampagne die gericht is op het verstrekken van
havermoutrecepten.
Ga voor meer informatie naar www.Okt-haver.com [http://www.oatober.com/]. U kunt de viering van de Okt-haver-maand ook volgen door op sociale media te zoeken naar okt-haver.

Over het bedrijf Quaker® Havermout

Quaker Havermout, met het hoofdkantoor in Chicago, is een bedrijfsonderdeel van PepsiCo, Inc., een van 's werelds grootste bedrijven op het gebied van verpakte consumptiegoederen. Al meer dan 135 jaar lang zijn de Quaker-merken het symbool voor kwaliteit, geweldige smaak en voedzaamheid. Ga voor meer informatie naar www.quaker.nl [http://www.quakeroats.com/], www.Facebook.com/Quaker [http://www.facebook.com/Quaker] of volg ons op Twitter @Quaker.

Over PepsiCo

Consumenten genieten in meer dan 200 landen en gebieden wereldwijd een miljard keer per dag van de producten van PepsiCo . PepsiCo genereerde een netto omzet van ongeveer $ 63 miljard in 2016, aangedreven door een complementaire food & beverage-portefeuille met producten zoals Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana. PepsiCo's productportefeuille bevat een breed scala aan aangename voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk meer dan $ 1 miljard genereren in de geschatte jaarlijkse omzet binnen de detailhandel.

De hoeksteen van PepsiCo is 'Doelgericht presteren' - onze fundamentele overtuiging dat het succes van ons bedrijf onlosmakelijk verbonden is met de duurzaamheid van de wereld om ons heen. Wij zijn van mening dat door onze producten voortdurend te verbeteren, door verantwoord te produceren om onze planeet te beschermen en door mensen overal ter wereld verantwoordelijkheden te geven, we van PepsiCo een succesvol mondiaal bedrijf maken dat langetermijnwaarde creëert voor de samenleving en onze aandeelhouders. Ga voor meer informatie naar www.pepsico.nl [http://www.pepsico.com/].

Contactinformatie:

Emily Christopher
Senior Manager Communicatie, PepsiCo
Emily.Christopher@pepsico.com [mailto:Emily.Christopher@pepsico.com]

Foto - http://mma.prnewswire.com/media/564322/PepsiCo_Quaker_Oats_Strawberry_Yogurt.jpg [http://mma.prnewswire.com/media/564322/PepsiCo_Quaker_Oats_Strawberry_Yogurt.jpg]

Web site: http://www.pepsico.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234