Op expansiekoers: certificering van biokunststof vanaf heden onderdeel van de TÜV AUSTRIA Groep

WENEN en BRUSSEL, December 4, 2017 /PRNewswire/ --

- Cross reference: Picture is available via epa european pressphoto agency (http://www.epa.eu) -

Per 1 december 2017 neemt de TÜV AUSTRIA Groep het label OK compost over van het onafhankelijke Belgische instituut Vinçotte en integreert de activiteiten in TÜV AUSTRIA Belgium. Een uitbreiding van de productcertificeringsservice, die biogebaseerde, biologisch afbreekbare en composteerbare producten van keurmerken voorziet, staat in de planning.

De TÜV AUSTRIA Groep integreert per 1 december 2017 de OK compost activiteiten in TÜV AUSTRIA Belgium. "Juist in tijden waarin het reduceren van de toepassing van plastics een globale trend is geworden, vormt de productcertificeringsservice OK compost een ideale aanvulling op het portfolio van de TÜV AUSTRIA Groep. Wij zullen het label in de nabije toekomst verder ontwikkelen en willen deze dienstverlening in de toekomst wereldwijd aanbieden en daarmee een verdere bijdrage leveren aan het thema milieubescherming", zo motiveert Rob Bekkers, Executive Director Life, Training & Certification TÜV AUSTRIA Groep, de overname van OK compost.

Duurzame productcertificering

De activiteit OK compost bestaat sinds 1995 en verleent keurmerken aan producten, die bestaan uit grondstoffen op biologische basis of die biologisch afbreekbaar resp. composteerbaar zijn. OK compost is met zijn brede productcertificeringportfolio de duidelijke nummer een in Europa en samen met zijn netwerk van partners buiten Europa actief in meer dan 40 landen. De certificering is toe te passen op de meest uiteenlopende productgroepen, waaronder plastic tassen en zakken, folies en diverse verpakkingen - zoals bijvoorbeeld voor levensmiddelen.

Over de TÜV AUSTRIA Groep

Voor industriële ondernemingen, bedrijfsexploitanten, handels- en dienstverleningsbranche, startups, ondernemingspioniers of openbare diensten speelt veiligheid een belangrijke rol. De deskundigheid van de TÜV AUSTRIA Groep op het gebied van techniek, veiligheid, milieu, kwaliteit en duurzaamheid garandeert ondernemingen en consumenten technische veiligheid, spaart hulpbronnen en draagt bij aan de verbetering van kwaliteit van producten en diensten. De Oostenrijkse TÜV is een internationale onderneming met vestigingen in meer dan 40 landen wereldwijd. TÜV AUSTRIA Groep biedt werk aan meer dan 1.500 medewerksters en medewerkers en heeft een omzet van 160 miljoen euro.  http://www.tuv.at

Verspreiding foto's kostenloos (c) TÜV AUSTRIA Group:

01: Rob Bekkers, Executive Director Life, Training & Certification TÜV AUSTRIA Group

Nadere informatie en contact:
TÜV AUSTRIA BELGIUM
Claude Wei