Persbericht: Cabela Family Foundation houdt toezicht op grootste verhuizing van wilde leeuwen naar Mozambique van 5 tot en met 12 augustus

"Twenty Four Lions" (Vierentwintig leeuwen) is de grootste vrijlating en verhuizing over een internationale grens voor de bescherming van leeuwen in de geschiedenis

ZAMBEZE DELTA, Mozambique, 4 augustus 2018 /PRNewswire/ --

WAT: Samen met natuurkenners zal de stichting Cabela
Family Foundation 24 wilde leeuwen vrijlaten in de
Mozambikaanse Zambeze Delta. Het betreft het
grootste beschermingstransport ooit van wilde
leeuwen over een internationale grens.

Het project zal de leeuwen vrijlaten in een gebied
van 4.500 vierkante kilometer en 1,01 miljoen
hectare toevoegen aan het habitat van de leeuwen in
Afrika waar deze diersoort bedreigd is.

Naar schatting zal dit project zorgen voor een
toename van het aantal leeuwen tot 500 binnen 15
jaar en zou het 10% van de wilde leeuwenpopulatie in
de wereld kunnen vertegenwoordigen binnen 20 jaar.

Het doel van het "Twenty Four Lions"-project is een
volledig evenwicht te bewerkstellingen in het
natuurlijk ecosysteem, en dus niet alleen de leeuwen
te beschermen.

WIE: Cabela Family Foundation

Ivan Carter Wildlife Alliance

Zambeze Delta Safaris

WANNEER: Vanaf zondag 5 augustus tot en met zondag 12 augustus

WAAR: Coutada 11

Zambeze Delta, Mozambique

Partners van Twenty Four Lions Cabela Family Foundation, The Ivan Carter Wildlife Conservation Alliance; Zambeze Delta Safaris; Administração Nacional das Áreas de Conservação, The Bateleurs--een Zuid-Afrikaanse non-profitorganisatie van piloten, Marromeu Safaris en leden van de gemeenschap onder leiding van Chief Tozo.

Meer informatie --waaronder research en een link voor donaties-- is te vinden op www.24lions.org [http://www.24lions.org/] en @TwentyFourLions op de sociale media.

Over de Cabela Family Foundation De Cabela Family Foundation ondersteunt langdurige partnerschappen met een diepe impact die de missie van de stichting volbrengen: het creëren van projecten die behoud en bescherming, de toegang tot wilde gebieden en naastenliefde jegens anderen bevorderen. De stichting is de voortzetting van de nalatenschap van Dick en Mary Cabela, die in 1961 outdoorwinkel Cabela oprichtten. Met een focus op hun diepe liefde voor het buitenleven groeide het familiebedrijf uit tot een keten van meer dan 82 winkels in het hele land tot het werd verkocht in 2016. www.cabelafamilyfoundation.org [http://www.cabelafamilyfoundation.org/]

Contactpersoon: Lia Truitt, David Wyatt of Emily Muhlberg Elizabeth Christian Public Relations ltruitt@echristianpr.com [mailto:ltruitt@echristianpr.com], dwyatt@echristianpr.com [mailto:dwyatt@echristianpr.com] of emuhlberg@echristianpr.com [mailto:emuhlberg@echristianpr.com] +1 (512) 472-9599

Web site: http://www.cabelafamilyfoundation.org/

PR Newswire