Twee Nederlandse start-ups uitgeroepen tot finalisten in het Booking Booster 2019 accelerator-programma

AMSTERDAM, March 4, 2019 /PRNewswire/ -- Booking.com kondigt de 10 start-ups aan die deel uit gaan maken van het Booking Booster-programma 2019. De derde editie van het drieweekse accelerator-programma vindt dit jaar in april en mei 2019 in Amsterdam plaats. Het programma bestaat uit verschillende lezingen, workshops en coachingsessies. Uiteindelijk gaan de start-ups hun projecten pitchen, en kunnen ze een beurs van EUR500.000 winnen uit een Booking.com-fonds van EUR2 miljoen.

Honderden kandidaten van over de hele wereld hadden zich aangemeld. De 10 start-ups die uiteindelijk gekozen zijn komen uit 9 verschillende landen. Hun bedrijven vertegenwoordigen innovatieve oplossingen die wereldwijd gebruikt worden om grote natuurbeschermingsprojecten te realiseren. Hierdoor krijgen kwetsbare lokale gemeenschappen de kans meer te profiteren van wereldwijd toerisme. De twee deelnemende Nederlandse bedrijven zijn Avy [https://www.avy.eu/] en I Like Locals [https://www.i-likelocal.com/].

Alle deelnemende maatschappelijke ondernemingen ontvangen ook een jaar lang begeleiding en coaching van Booking.com-experts. Daarnaast krijgen ze de mogelijkheid om samen te werken met Booking.com, waarbij innovatie-initiatieven en experimenten met het Booking Cares Volunteer Program worden ontwikkeld.

Naast het Booking Booster-programma [https://booster.bookingcares.com/], het Booking Cares Fund [https://www.fund.bookingcares.com/] en de Booking Cares Labs [https://www.bookingcares.com/cares-labs] heeft Booking.com een intern vrijwilligersprogramma waarin medewerkers met lokale organisaties samenwerken aan projecten die helpen bij het verbeteren van bestemmingen over de hele wereld. Deze initiatieven geven invulling aan de doelstelling van Booking.com om een positieve impact te maken op de wereldwijde toerisme-industrie.

Neem voor vragen contact op met Edelman: Martijn.vanamersfoort@edelman.com [mailto:Martijn.vanamersfoort@edelman.com]

OVER BOOKING.COM

Bij Booking.com verbinden we reizigers met de grootste keuze wereldwijd van geweldige plekken om te verblijven. De Booking.com-website en mobiele apps zijn beschikbaar in 43 talen, bieden meer dan 28 miljoen gerapporteerde listings, inclusief meer dan 5,7 miljoen vermeldingen van huizen, appartementen en andere unieke accommodaties en dekken meer dan 146.000 bestemmingen in 229 landen en gebieden over de hele wereld. Dagelijks worden er meer dan 1,5 miljoen kamernachten geboekt op ons platform. Dankzij ons klantenserviceteam kunnen klanten Booking.com 24/7 bereiken voor ondersteuning in 43 talen, dag en nacht.

Booking.com B.V. is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse start-up uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. , Booking.com heeft meer dan 17.000 werknemers, in meer dan 200 kantoren wereldwijd.

Volg ons op Twitter [https://twitter.com/bookingcom] en Instagram [https://www.instagram.com/bookingcom/], vind ons leuk op Facebook [http://www.facebook.com/bookingcom], en bezoek onze media room [https://news.booking.com/nl/].

CONTACT: + 31 (0)20 3010 980

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234