ContourGlobal voegt 20 MW aan operationele zonnecentrales in Italië toe aan de Europese markt voor zonne-energie

Het Europese zonne-energieportfolio groeit naar 85 MW

Mondiale portfolio voor duurzame energie staat op 1.520 MW

WENEN, 3 augustus 2017 /PRNewswire/ -- ContourGlobal heeft gisteren een overeenkomst getekend voor de overname van een groep bedrijven die in het bezit zijn van 20 MW aan fotovoltaïsche centrales in Italië van ErgyCapital S.p.A. De centrales, gelegen in de regioʹs Apulië, Piëmont, Lazio en Campanië, bevinden zich vlakbij ContourGlobalʹs huidige Italiaanse zonne-energieportfolio en profiteren van nog ongeveer twaalf jaar feed-in-tarief.

De overname betekent een verdere uitbreiding van ContourGlobalʹs Italiaanse activiteiten op het gebied van energie. Er wordt gebruikgemaakt van het bestaande Italiaanse thermische en duurzame bedieningsplatform van het bedrijf dat bestaat uit QuadGeneration-faciliteiten met een hoog rendement. Naast Coca Cola Italië bedient het platform door het hele land zonnefaciliteiten die zowel op daken als op de grond zijn geplaatst.

"Wij zijn zeer verheugd met onze verdere uitbreiding in Italië waar wij nu bijna tien jaar actief zijn," aldus dhr. Karl Schnadt, Chief Operating Officer van ContourGlobal. "Ons bedieningsplatform stelt ons in staat om deze nieuwe faciliteiten efficiënt te integreren in onze bestaande Europese activiteiten op het gebied van duurzame energie."

De ondernemingswaarde van de transactie bedraagt EUR 68 miljoen. Voor de transactie wordt rekening gehouden met herfinanciering of het overnemen van een projectfinancieringsschuld van ongeveer EUR 47 miljoen.

De transactie, die is onderworpen aan zowel de gebruikelijke ontbindende voorwaarden als aan voorwaarden specifiek voor deze transactie, wordt naar verwachting in september 2017 gesloten.

Over ContourGlobal

ContourGlobal is een internationaal energieopwekkingsbedrijf met ongeveer 4.100 MW in bedrijf in 19 landen en op 3 continenten. ContourGlobal beheert een portfolio van 69 thermische en duurzame energiecentrales in Europa, Latijns-Amerika en Afrika en maakt gebruik van een breed scala aan technologieën.

Toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen. Daadwerkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van de in de toekomstgerichte verklaringen weergegeven resultaten. Het bedrijf aanvaardt geen verplichtingen om eventuele herzieningen van deze toekomstgerichte verklaringen te publiceren die gebeurtenissen of omstandigheden weerspiegelen die plaatsvinden na de datum van vandaag, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, wijzigingen in de zaken van ContourGlobal of door het optreden van onverwachte gebeurtenissen.

CONTACT: Alice Heathcote, 646-386-9901

Web site: http://www.contourglobal.com/