EPAM Systems, Team Wing en Tribal Scale aangekondigd als winnaars van Automobility LA's(TM) eerste Hackathon

Top drie van de finalisten ontving cash prijzen tot $7.500

LOS ANGELES, 1 december 2017 /PRNewswire/ -- De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) [https://laautoshow.com/] en AutoMobility LA [https://automobilityla.com/](TM) kondigden vandaag de winnaars aan van de Hackathon-wedstrijd 2017, gepresenteerd door Honda Innovations [http://www.hondainnovations.com/]. Tribal Scale's voorspellende platform voor de automobilist, waarmee de City of Los Angeles botsingen in het verkeer kan voorspellen en binnen 30 seconden ter plekke kan zijn, won de grote prijs van $ 7.500. De applicatie WING van Team Wing, waarin gebruik wordt gemaakt van vervoer en parkeerplaatsen in openbaar bezit voor het verlichten van verkeersopstoppingen bij druk verkeer, heeft de tweede plek behaald en ontving $ 2.500. De inzending van EPAM Systems, een intelligente assistent voor in de auto, behaalde de derde plaats en won $ 1.000.

https://mma.prnewswire.com/media/613079/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613079/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Voor de opdracht van dit jaar kreeg een getalenteerde groep van bijna 100 ontwikkelaars op 27 en 28 november 24 uur de tijd om de Honda Odyssey 2018, aangeboden door Honda Innovations, samen met data, API's en software, die door de City of Los Angeles, de Los Angeles Department of Transportation en Honda Innovations beschikbaar werden gemaakt, te gebruiken om mobiliteitsvraagstukken aan te pakken waar dynamische steden mee te maken krijgen bij het organiseren van grote, internationale evenementen met miljoenen bezoekers.

"We zijn meer dan gelukkig met de opkomst en kwaliteit van de deelnemers bij de Hackathon-wedstrijd van AutoMobility LA dit jaar", zei John Ellis, oprichter van Ellis & Associates en lid van de raad van advies van AutoMobility LA. "Deze getalenteerde groep technologische veranderaars heeft een uitstekend inzicht getoond in de uitdagingen omtrent transport waar moderne steden mee te maken hebben, samen met de wijze waarop deze uitdagingen aangepakt kunnen worden binnen de creatieve toepassing van technologie."

De Hackathon-wedstrijd van dit jaar werd geëvalueerd door een diverse jury bestaande uit:


-- Erik Robinson, Vice President, AAA - Auto Club Enterprises
-- John Moon, Managing Director, Strategic Partnerships, Honda Innovations
-- Olabisi Boyle, Senior Director, IoT Global Connected Car, VISA
-- Roberto Baldwin, Senior Editor, Engadget
-- Seleta Reynolds, General Manager, Los Angeles Department of
Transportation
De Hackathon werd voor het eerst georganiseerd door AutoMobility LA, met Honda Innovations als presenterende sponsor, samen met sponsorondersteuning van de City of Los Angeles, ConnectedTravel, Engadget, Los Angeles Department of Transportation, Microsoft en VISA.

Ga voor meer informatie over het Hackathon-evenement 2017 van Automobility LA of inschrijving voor de show naar: AutoMobilityLA.com/Hackathon [http://automobilityla.com/Hackathon]. Ga voor meer informatie over AutoMobility LA en de LA Auto Show naar: http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/] en http://laautoshow.com/ [http://laautoshow.com/].

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA

De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) werd opgericht in 1907 en is ieder jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow. In 2016 gingen de Press & Trade Days van de show samen met de Connected Car Expo (CCE), om samen AutoMobility LA(TM) te worden, de eerste handelshow waarin de technologische branche en de autobranche samen komen om nieuwe producten en technologieën te lanceren, en de meest urgente kwesties voor de toekomst van transport en mobiliteit te bespreken. AutoMobility LA 2017 vindt plaats in het Los Angeles Convention Center op 27-30 november, met tussentijdse introducties van nieuwe voertuigen van producenten. LA Auto Show is geopend voor het publiek van 1 tot 10 december. Bij AutoMobility LA doet de nieuwe autobranche zaken, onthullen zij grensverleggende nieuwe producten en doen zij strategische aankondigingen voor de internationale media en brancheprofessionals uit de hele wereld. LA Auto Show wordt ondersteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt uitgevoerd door ANSA Productions. Volg voor het laatste shownieuws en informatie de LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], via Facebook op facebook.com/LAAutoShow [http://www.facebook.com/LAAutoShow/] of via Instagram op https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] en schrijf u in voor mededelingen via http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/]. Ga voor meer informatie over AutoMobility LA naar http://www.automobilityla.com [http://www.automobilityla.com/].

Contactpersoon media:
Brian Alexander/Amanda Niklowitz
JMPR Public Relations, Inc.
(818) 992-4353
balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com]
aniklowitz@jmprpublicrelations.com [mailto:aniklowitz@jmprpublicrelations.com]

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/613079/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613079/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234