Honda Clarity wint Green Car Journal's prestigieuze 2018 Green Car Of The Year® Award tijdens AutoMobility LA(TM)

Clarity is het allereerste productiemodel dat consumenten de mogelijkheid biedt om te kiezen tussen elektrisch, plug-inhybride en waterstof-brandstofcellen

LOS ANGELES, 1 december 2017 /PRNewswire/ -- Honda's baanbrekende Clarity sedan is tijdens de Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) AutoMobility LA(TM) door Green Car Journal verkozen tot 2018 Green Car of the Year(®). Dit toekomstgerichte model versloeg een veld van vijf buitengewone finalisten waaronder ook de Honda Accord, Hyundai Ioniq, Nissan LEAF en Toyota Camry.

https://mma.prnewswire.com/media/613474/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613474/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg]

Elk van deze finalisten - misschien wel de sterkste groep met kanshebbers voor de Green Car of the Year(®) Award in de 13-jarige geschiedenis van de prijs - bieden zeer efficiënte of alternatieve brandstofmogelijkheden die inspelen op de behoefte naar lagere koolstofemissies, verbeterde luchtkwaliteitseffecten en een verminderd brandstofgebruik. Bij allen was elektrificatie een onderdeel van hun marktstrategie.

"Gedurende de 25 jaar van exclusieve focus op het gebied van 'groene' auto's, hebben de redacteuren van Green Car Journal geleerd dat wat vandaag verondersteld wordt aanzienlijk kan verschillen van hetgeen er in de komende jaren op de markt zal verschijnen," aldus Ron Cogan, redacteur en uitgever van Green Car Journal en GreenCarJournal.com [http://greencarjournal.com/]. "Vandaag de dag worden elektrische, plug-inhybride voertuigen en voertuigen met waterstof-brandstofcellen allemaal onderzocht op hun eventuele mogelijkheden. Honda heeft nu bereikt wat geen enkele andere automaker ooit heeft bereikt - het biedt alle drie deze 'groene' krachtbronnen in een enkel model, met het vermogen om de productie gemakkelijk om te schakelen van de een naar de ander zodat aan de toekomstige vraag voldoen kan worden."

De Honda Clarity onderscheidt zich van zijn concurrenten omdat het de eerste is om een elektrisch, plug-inhybride model en een model met waterstof-brandstofcellen aan te bieden dat gebaseerd is op hetzelfde platform, waardoor er een 'familie' van voertuigen gecreëerd wordt om tegemoet te komen aan de huidige en toekomstige behoeften. Behalve deze technologische prestatie, biedt Clarity een ruim en rustgevend interieur en een geavanceerde technologie voor bestuurderassistentie, zoals de Honda Sensing.

"Het ontvangen van de 2018 Green Car of the Year(®) Award is een bevestiging dat we de goede richting op gaan met de Clarity-voertuigenfamilie," aldus Steven Center, vicepresident voor Connected & Environmental Business bij American Honda. "Met de Clarity met brandstofcellen, de elektrische Clarity en de Clarity Plug-inhybride worden consumenten die willen deelnemen aan het elektrificatieproces een keuze geboden zonder daarvoor gecompromitteerd te worden. We zijn er trots op dat we de belofte met betrekking tot deze drie geavanceerde krachtbronnen, die u alleen zult kunnen vinden in de ruime vijfpersonen sedan van Honda, hebben kunnen waar maken en dat het alle comfort biedt die vandaag de dag door consumenten verwacht wordt."

De jury voor de Green Car of the Year® Award is samengesteld uit leiders van organisaties voor milieu en doeltreffendheid, waaronder Jean-Michel Cousteau, President van Ocean Futures Society; Matt Petersen, President en CEO van Los Angeles Cleantech Incubator en bestuurslid van Global Green USA; Dr. Alan Lloyd, President Emeritus van de International Council on Clean Transportation; Mindy Lubber, President van CERES; en Kateri Callahan, President van de Alliance to Save Energy. De jury wordt verder bijgestaan door de beroemde autoliefhebber Jay Leno alsmede door de redacteuren van Green Car Journal. Samen bepalen zij bij meerderheid van stemmen wie de winnaar zal zijn, daarbij rekening houdend met factoren van efficiëntie, prestatiekenmerken, 'nieuwheid', betaalbaarheid en algemene milieuprestaties.

Over Green Car of the Year(®)

Sinds 1992, wordt de Green Car Journal erkend als de leidende autoriteit in de sector waar auto's, energie en het milieu samenkomen. De GCOY Award is een belangrijk onderdeel van Green Car Journals missie om de ecologische vooruitgang in de auto-industrie te laten zien. GreenCarJournal.com [http://www.greencarjournal.com/] biedt online artikelen over 'groene' auto's, alsmede een focus op connectiviteit. Green Car of the Year(®) is een geregistreerd handelsmerk van Green Car Journal en RJ Cogan Specialty Publications Group, Inc.

Hashtag: #GreenCarJournal

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA

De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®), opgericht in 1907, is de eerste belangrijke Noord-Amerikaanse autoshow van het jaar. In 2016, ging de Press & Trade Days van de show op in de Connected Car Expo (CCE) en werd de AutoMobility LA(TM) de eerste vakbeurs binnen de branche waarbij de technologie- en autobranche samenkwamen om nieuwe producten en technologieën te introduceren en de meeste belangrijke kwesties over de toekomst van transport en mobiliteit te bespreken. AutoMobility LA 2017 zal plaatsvinden in de Los Angeles Convention Center van 27-30 november, en zal de onthulling van nieuwe voertuigen van verschillende fabrikanten omvatten. De LA Auto Show 2017 zal van 1-10 december voor het grote publiek geopend worden. AutoMobility LA is waar de nieuwe autobranche zaken doet, baanbrekende nieuwe producten onthult en strategische aankondigingen maakt in de aanwezigheid van mondiale media- en brancheprofessionals. LA Auto Show wordt gesteund door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt geëxploiteerd door ANSA Productions. Om de meest actuele berichtgeving en informatie over de show te ontvangen, kunt u LA Auto Show op Twitter via twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow], op Facebook via facebook.com/LAAutoShow [http://www.facebook.com/LAAutoShow/] of op Instagram via https://www.instagram.com/laautoshow/ [https://www.instagram.com/laautoshow/] volgen of u kunt zich aanmelden op http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/] voor het ontvangen van nieuwsberichten. Ga voor meer informatie over AutoMobility LA naar http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/].

Contactpersonen media: Brian Alexander/Amanda Niklowitz JMPR Public Relations, Inc. (818) 992-4353 balexander@jmprpublicrelations.com [mailto:balexander@jmprpublicrelations.com] aniklowitz@jmprpublicrelations.com [mailto:aniklowitz@jmprpublicrelations.com]

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/613474/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613474/LAAS_SAB_black_cmyk.jpg] Logo - https://mma.prnewswire.com/media/613494/Green_Car_Journal_Logo.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/613494/Green_Car_Journal_Logo.jpg]

Web site: http://www.automobilityla.com/ http://GreenCarJournal.com/ http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234