NetCurrency.com lanceert Neco, de eerste digitale munteenheid ter wereld voor de internationale valutamarkt

HONG KONG, 1 november 2017 /PRNewswire/ -- NetCurrency.com, een in Hong Kong gevestigde startup in de financiële dienstverlening, kondigt de bètaversie aan van de eerste digitale munteenheid ter wereld, Neco, voor de wereldwijde valuta- en vermogensbeheermarkten, waarin dagelijks 5 biljard USD omgaat.

Net Currency (Neco of NTC) is een geopolitiek neutraal, digitaal valutaportfolio-geldstelsel, en verschilt fundamenteel van cryptovaluta of virtuele munteenheden zoals Bitcoin. Net Currency wordt niet uitgegeven door een centrale bank en wordt ook niet gegenereerd door middel van computeralgoritmen; de valuta wordt uitgegeven en gefinancierd door een gemeenschap van gebruikers en bestaat uit een portfolio van ondersteunende internationale soevereine munteenheden, waarbij de percentages voor iedere munteenheid door haar leden overeen zijn gekomen.

Net Currency zorgt voor een combinatie van legitimiteit, stabiliteit en liquiditeit van de wereldwijde soevereine munteenheid, met de snelheid, connecties en innovaties van het zich ontwikkelende internet. Het ingebouwde balansmechanisme van Net Currency zorgt ervoor dat gebruikersgemeenschapen minder risico ondervinden van wisselkoersschommelingen, en het ontmoedigt wisselkoersspeculatie.

"Door een peer-to-peer gemeenschapsmodel en een valutapakket-concept te introduceren, ondersteund door onze eigen Redstar Block Chain-technologie, en met de snelle responstijd die nodig is voor real-time financiële transacties, loopt Neco voorop in een nieuw tijdperk voor de wereldwijde valuta- en vermogensbeheermarkten met efficiënte, eerlijkheid en volledigheid", zei Tong Li, oprichter en CEO van NetCurrency.com.

"Neco is veel meer dan een digitale munteenheid, het is een voorstel voor een collaboratieve, wereldwijde standaard voor financiele technologie, die net als Visa gebruikt kan worden door alle financiele instellingen, banken of gemeenschappen, waar ook ter wereld. Wij zijn van plan dit te ontwikkelen als een openbronproject," zei Tong.

Tong is een technologische ondernemer, afgestudeerd aan MIT, die gewerkt heeft aan kwantitatieve handelssystemen voor Merrill Lynch in New York, voorafgaand aan haar acquisitie door Bank of America. Tong is ook oprichter van de twee overige toonaangevende bedrijven voor financiële technologie in China: Yoopay.cn, het toonaangevende evenementen- en e-commerce-platform van China, en LanhuHealth.com, de eerste zoekmachine voor zorgverzekeringen in China.

NetCurrency.com test het systeem in bètamodus met onze partners, waaronder banken en financiële instellingen. Het bedrijf verwacht de eerste reeks Neco ter wereld in januari 2018 uit te kunnen geven.

CONTACT: CONTACTPERSOON Abby Du, +86-010-85999418, info@netcurrency.com

PR Newswire