Martini Racing Ciclismo: Tom Boonen aangesteld als wegkapitein

Brussel, 1 april 2019 /PRNewswire/ -- Tom Boonen keert terug in het peloton. Zij het dan in een horecapeloton onder de naam Martini Racing Ciclismo. De drievoudig Ronde Van Vlaanderen, 4x Parijs-Roubaixwinnaar en voormalig wereldkampioen schaart zich als road captain achter een project om horecalui samen te brengen op de koersfiets en hen zo aan te sporen er een gebalanceerde levensstijl op na te houden.

Vorig jaar mocht Martini Racing 50 kaarsjes uitblazen. Vooral gekend uit het rally- en F1-circuit, liggen de wortels van het moederbedrijf Martini evenwel in het wielrennen en ontsproot ook daar de kiem van sportsponsoring. Al in 1914 financierde het toenmalige Martini & Rossi(([1])) de Grande Corsa Ciclistica Nazionale Coppa en 1936 werd het merk sponsor van de Giro. Later zou de naam ook opduiken langs het parcours van voorjaarsklassiekers en de Ronde van Frankrijk; waarin de Martini Challenge jarenlang het ploegenklassement vertegenwoordigde.

Na een - voorlopig - laatste exploot in de F1 met Williams-Martini, richt het vermoutmerk nu haar pijlen opnieuw op de wielrennerij. Met Martini Racing Ciclismo wil het Italiaanse aperitiefmerk mensen uit de hospitalitysector aansporen er een evenwichtige levensstijl op na te houden. Omdat de meesten onder hen ook (en vooral) in het weekend werken, worden de fietsritten meestal op maandag georganiseerd. In voorjaar en zomer op de weg en in het najaar wordt er gecrosst of op de piste gereden. In januari werd zelfs een heuse fietsstage in Calpe georganiseerd waaraan zo'n 30 ciclisten deelnamen.

De ritten worden vaak geleid door (ex-)profs als Zdenek Stybar, Sven Nys, Iljo Keisse, Ludo Dierckxens, Puck Moonen en Tom Boonen. In die laatste vond het team de perfecte gangmaker en zo werd begin dit jaar een overeenkomst voor twee jaar getekend waarbij Boonen als road captain werd aangesteld van het Martini Racing Ciclismo programma in België.

Het idee om horecamensen samen te brengen op de fiets bleek dermate succesvol, dat het inmiddels ook in andere landen werd gelanceerd. Onder andere Spanje, Italië en het Verenigd Koninkrijk hebben inmiddels hun eigen Martini Racing Ciclismo chapter en binnenkort komen daar ook nog Nederland, Denemarken, de VS en China bij. In België telt het wielerclubje momenteel een 45-tal leden die zich regelmatig in de Martini Racing wieleroutfit heisen. Doel is om dat aantal tegen einde van het jaar te verdubbelen. Met aan het roer kapitein Boonen lijkt dat een haalbare kaart.

(([1])) OVER MARTINI RACING Martini heeft een rijke traditie in racing. Oorspronkelijk ontstaan in 1958 als Martini International Club (opgericht door graaf Metello Rossi di Montelera) werd het merk algauw een vaste waarde in de wereld van het autoracen. Maar ook in het wielrennen is Martini geen onbekende en sponsorde het al veel vroeger ritten als de Gran Coppa Ciclistica (1914) en de Giro D'Italia in 1936. Nu wil het merk opnieuw aanknopen met dit rijke verleden en de mensen in de hospitalitysector een vehikel aanreiken dat hen in staat stelt samen te komen en tegelijk op een aangename manier aan hun conditie te werken.

(Foto: https://mma.prnewswire.com/media/843137/Tom_Boonen.jpg [https://mma.prnewswire.com/media/843137/Tom_Boonen.jpg])

CONTACT: ann@pravdapressrooom.com, +32-3-231-31-51

PR Newswire