Interessant voor jou!

Inspiratie opdoen voor het genereren van media-aandacht?
Lees onze blogs, de verhalen van onze klanten en maak gebruik van onze tips en checklists.

Klantverhaal

Auteur Mark Verhees: positief in het nieuws met Churandy Martina

Onlangs werd topsporter Churandy Martina met 74% van de stemmen gekozen tot meest positieve BN’er. De verkiezing vond plaats naar aanleiding van de verschijning van het boek ‘Vibe’ van Mark Verhees, schrijver en spreker over positiviteit. Zelfstandig persvoorl...

Tip

Vraag aan! Publicatie 'Nieuws maak je zelf: praktische tips voor effectieve publiciteit'

Voor elke pr- en communicatieprofessional blijft het de vraag van de dag: hoe komen we in de krant, het journaal, De Wereld Draait Door of dat ene specifieke vakblad. ANP Pers Support biedt je kosteloos het boekje 'Nieuws maak je zelf' aan, met daarin tal van...

Blog

Internationale media benaderen: waar moet je op letten?

De Nederlandse economie drijft op export. Grofweg een derde deel van ons BNP hebben we te danken aan de internationale handel. Veel PR-professionals krijgen vroeg of laat dan ook te maken met het benaderen van internationale media. Waar moet je in dat geval op...

Inspiratie & Blogs

Blog

Schrijf jouw persbericht in gewoon Nederlands

Kranten en andere nieuwsmedia ontvangen dagelijks honderden persberichten. Omdat journalisten weinig tijd hebben en tegen de klok moeten werken, moeten ze snel keuzes maken. Wat publiceren ze en wat niet? Het is dus belangrijk dat jouw persbericht de aan...

Klantverhaal

TIAS Business School: bij nieuwswaarde altijd even schakelen

TIAS is de business school van Tilburg University en Technische Universiteit Eindhoven. Hoogleraren van het instituut publiceren regelmatig onderzoeken. En als die onderzoeken nieuwswaarde voor een breed publiek hebben, dan schakelt senior marketeer Judith...

Blog

Hoe krijg je jouw nieuws online goed zichtbaar?

In de krant van vandaag wordt morgen de vis verpakt, luidt een bekende mediawijsheid. Oftewel: nieuws is vluchtig. Maar door de toegenomen rol van internet in onze nieuwsconsumptie gaat die vlieger niet meer helemaal op. Online kan nieuws stukken langer vindba...

Blog

Inhaken en meedeinen: inspelen op de actualiteit

Inhaken op actuele gebeurtenissen. Marketeers en communicatieprofessionals maken er al langer dankbaar gebruik van om publiciteit te scoren. En door de opkomst van social media, waardoor mensen een leuke vondst snel en makkelijk met anderen kunnen delen, is de...

Klantverhaal

Shaydes.nl: volop media-aandacht en twee keer zo veel volgers

De van oorsprong Jamaicaanse Karen Chapman heeft met Shaydes.nl een primeur in Nederland. Begin augustus lanceerde ze de eerste webshop en het eerste lifestylemagazine over speciale make-up voor getinte vrouwen. In Nederland wonen ruim 330.000 vrouwen met een...

Klantverhaal

FocusCura: dankzij PR in één keer op de kaart

Met haar zorginnovaties helpt FocusCura kwetsbare mensen zo lang mogelijk zelfstandig en gelukkig te leven. De Europese eHealth Week 2016 bleek een mooie aanleiding om dit verhaal met de wereld te delen. In een PR-offensief ging er vrijwel elke dag een nieuw p...