Eén persbericht is géén persbericht

Het verspreiden van een persbericht vraagt een doordachte aanpak van elke serieuze nieuwsbrenger. Het bericht moet de moeite waard zijn. Via het brede nieuwsnetwerk van ANP Pers Support komen bedrijven, fondsen en organisaties snel in contact met nieuwsconsumenten. Het is slechts het begin. Wie eenmaal de aandacht van lezers, luisteraars en kijkers heeft getrokken, moet die band koesteren en onderhouden. Want één persbericht is géén persbericht.

Stil de nieuwshonger
Media zijn permanent op zoek naar nieuws en nieuwtjes. Ze moeten doorlopend worden gevoed. 24/7, zoals dat tegenwoordig heet. Kranten moeten interessante berichten brengen om hun abonnees tevreden te stellen. Websites dienen de aandacht van bezoekers gevangen te houden. Clicks bepalen het tempo van de nieuwsconsumptie. Radiojournaals dienen onderwerpen te belichten die luisteraars boeien. TV-rubrieken, tijdschriften, blogs en special-interest sites vormen enkele van de vele gezichten van die naar bijzondere zaken speurende mediaorganen. ANP Pers Support, kortweg APS, is bij uitstek geschikt om die nieuwshonger te kanaliseren. Vermeldenswaardige informatie van bedrijven, organisaties en belangengroeperingen vindt via APS haar weg naar radio, televisie, kranten, tablets, schootcomputers en smartphones van de nieuwsconsument.

Wat is nieuws?
Steeds meer bedrijven worden zelf de brenger van dat nieuws of van belangrijke boodschappen. Vaak hebben ze nauwelijks weet van de schat aan informatie en deskundigheid die zij binnen hun ondernemingen herbergen. Belangwekkend nieuws, de moeite waard om onder de aandacht van een breed publiek te brengen. Een wetenschappelijke vinding bijvoorbeeld. Of een geruchtmakend onderzoek. Het kan ook om het binnenslepen van een grote buitenlandse order gaan, waaraan vele manjaren werk verbonden is. Het nieuws kent vele verrassende gedaanten en gradaties.

Follow-up
Veel APS-klanten hebben inmiddels geleerd hun dialoog met de buitenwereld gaande te houden. Het persbericht waarin een aannemer de opdracht wereldkundig maakt voor de aanleg van een buitenlandse zeehaven, werpt alvast de schaduw vooruit van de aanstaande oplevering. Het concern dat melding maakt van de vinding van een nieuw medicijn, maakt de lezer en luisteraar nieuwsgierig naar de acceptatie en succesvolle werking van het geneesmiddel. En de belangengroep die in een persbericht acties aankondigt en eisen stelt, zal vroeg of laat de samenleving op de hoogte moeten brengen van de resultaten. De wereld van media en mediaconsumenten vraagt erom.

Soms echter laten APS-klanten die gewekte interesse versloffen. Zij lossen de belofte van nieuwsupdates en ontwikkelingen niet in. Dan blijft het bij de verzending van een enkel persbericht. Een gemiste kans dus. Content is brandstof voor de media. Het houdt de motor van het nieuws op toeren. Eén persbericht is géén persbericht. De specialisten van ANP Pers Support helpen u graag dat in de praktijk te brengen. Zij ondersteunen uw mediabeleid in de vorm van masterclasses, workshops en diverse diensten, zoals het maken van foto’s, nieuwsvideo’s en infografieken.

Benieuwd naar onze andere blogs? Vraag kosteloos de publicatie 'Nieuws maak je zelf' aan, waarin al onze artikelen zijn gebundeld. Stuur een mail met je gegevens naar info@perssupport.nl, zodat wij je een exemplaar kunnen toesturen.

Bel 070 - 41 41 233 of mail info@perssupport.nl.

Testimonials

Hans Kuyper, Oprichter

De Uitvaartomroep

"De telefoon stond niet meer stil"

“ANP Pers Support heeft mij geholpen bij het opstellen van het persbericht en zorgde ervoor dat het bericht op de juiste redacties belandde. Vrijwel direct na verzending stond de telefoon niet meer stil. Ik heb meer dan twintig radio- en tv-optredens gedaan. Van BNR tot Studio Brussel, van Omroep Brabant tot Hart van Nederland. En dan tel ik alle krantenberichten en online publicaties nog niet eens mee.”

Hubert von Heyden, directeur

Flexotels

"Investering dubbel en dwars terugverdiend"

"Ze werken snel en accuraat en de prijs-kwaliteitverhouding is perfect. De investering is dubbel en dwars terugverdiend."