Sensation Amsterdam uitverkocht

Amsterdam, 29 maart 2014 - De wereldpremière van Sensation 'Welcome to the Pleasuredome' is uitverkocht. De 40.000 tickets die vanochtend om 10:00 in de verkoop gingen zijn verkocht aan een internationaal publiek uit maar liefst 75 verschillende landen. Op 5 juli wordt de Amsterdam ArenA getransformeerd tot een ware speeltuin voor volwassenen, met een show die alle zintuigen prikkelt en die samen met top dj's en duizenden danceliefhebbers zorgt voor een epische nacht.

Duncan Stutterheim, (medeoprichter van ID&T), vertelt: "Het is echt dik om te zien dat Sensation opnieuw op de eerste dag uitverkoopt. Zeker in een tijd waarin dit niet zo vanzelfsprekend is. Ook buiten Nederland zijn we een sterke naam, en daar mogen we best trots op zijn. Als we dan in Taiwan staan, en ik zie twintig duizend Taiwanezen uit hun bol gaan, dan komt dat toch maar even uit dat kleine Nederland. Bezoekers weten dat we onszelf ieder jaar willen overstijgen, en dat is denk ik onze kracht."

Top dj's voor Welcome to the Pleasuredome
Nationale en internationale top dj's betreden 5 juli de Amsterdam ArenA. Mr. White opent de show traditiegetrouw op spectaculaire wijze. Daarna nemen de Nederlandse Chuckie, Nicky Romero en Martin Garrix plaats achter de draaitafels, gevolgd door het Belgische duo Dimitri Vegas & Like Mike en als knallende afsluiter de Australische zusjes NERVO.

Carrousel voor de zintuigen
De nieuwste show neemt bezoekers mee in een nacht vol verleiding en plezier. Sensation presenteert deze nacht zijn hoogste podium ooit. Dit decor, in combinatie met lichtshows, danseressen, pyro-artiesten, acrobatiek en top dj's zorgen voor een carrousel voor de zintuigen.
Het is tevens het eerste decor dat ontwikkeld is voor een buiten editie. Hiermee reist Sensation aan het eind van het jaar naar het Midden-Oosten voor de eerste open air editie ooit.

Sensation travel
Er zijn nog enkele travel packages beschikbaar. Deze pakketten bestaan uit één of meerdere nachten in een hotel naar keuze, een Sensation ticket en transfer van en naar de Amsterdam ArenA. Bezoek www.sensation.com/travel voor een compleet overzicht.

Sensation & 10,000 Hours
Sensation ondersteunt 10,000 Hours, een stichting die jonge mensen inspireert om hun tijd te doneren en daarmee iets goeds voor een ander te doen. Van ieder ticket wordt 0,50 euro gedoneerd. Sensation verdubbelt deze inzet.

Over Sensation
Wat in 2000 begon als eenmalige happening in de Amsterdam ArenA, is uitgegroeid tot een internationaal fenomeen dat 30 landen bezocht en wereldwijd ruim 2 miljoen bezoekers heeft getrokken tot nu toe. Sensation maakt haar naam waar met thema's waarin het publiek betrokken wordt door middel van de witte dresscode. Het concept won awards voor 'best event of the year' in onder meer Nederland, Duitsland, Australië, Brazilië en Denemarken. Sensation gebruikt de positieve kracht van muziek en dans als een universele taal die miljoenen mensen met elkaar verbindt.

Geplaatst in:

Accreditatie Sensation Amsterdam 2014
Journalisten die een review willen verzorgen van de wereldpremière in Amsterdam en/of artiesten, dj's of vertegenwoordigers van Sensation interviewen, kunnen zich aanmelden via: http://www.thepressroom.nl/accreditation-sensation2014. Let op: er is beperkt plaats.

Beeldmateriaal
Beeldmateriaal van Sensation 'Welcome to the Pleasuredome' zoals een HD trailer en HiRes fotomateriaal is te downloaden via www.thepressroom.nl/ID-T. Alle persmaterialen zijn geschikt voor publicatie en rechtenvrij te gebruiken.

Voor meer informatie:

Het PR Bureau
Marès Kahrel, adviseur
T: +31 (0)20 - 670 22 32
E: mares@hetprbureau.nl

Sensation
Jet Hoevenberg, marketing manager
T: +31 (0)20 - 851 06 00
E: jet@sensation.com

ID&T

plaats:
Amsterdam

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen