Op de koffie bij Nationale-Nederlanden in Rotterdam

Opening Nationale-Nederlanden Douwe Egberts Café

Rotterdam, 20 februari 2013

Nationale-Nederlanden opent vandaag in samenwerking met Douwe Egberts een koffiecafé op de begane grond van het kantoorgebouw Delftse Poort in Rotterdam. Met het koffiecafé wil Nationale-Nederlanden de verbinding aangaan met de stad en haar inwoners. Maar ook klanten de mogelijkheid bieden op een eenvoudige manier met Nationale-Nederlanden in contact te komen. Het nieuwe café aan het stationsplein wordt een plek voor iedereen. Even werken, de krant lezen of elkaar ontmoeten, het kan allemaal op deze nieuwe 'hotspot' naast het Centraal Station.

Het café biedt alle faciliteiten: comfortabele zitplekken en actieve werkplekken met tablets en gratis Wi-Fi. In het café is ook een ruimte ingericht voor exposities. Hier worden gezamenlijke activiteiten met Rotterdamse kunstinstellingen, gemeente, bedrijfsleven en andere instanties geïnitieerd. Te beginnen met een opvallende satellietexpositie van 'The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk' in samenwerking met de Kunsthal Rotterdam en talentvolle jonge (mode)ontwerpers.

Dit initiatief dient vele doelen. "Veel klanten wensen graag laagdrempelig contact met hun financieel dienstverlener," aldus Tom Kliphuis, CEO Nationale-Nederlanden. "Het Nationale-Nederlanden Douwe Egberts Café biedt klanten de mogelijkheid om op een eenvoudige manier met ons in contact te komen." Daarnaast wil Nationale-Nederlanden ook de verbinding aangaan met de stad Rotterdam en haar inwoners.

Workshops en inloopspreekuren
In het koffiecafé zullen met regelmaat workshops georganiseerd worden, bijvoorbeeld over koffie en kunst. "Uiteraard komen ook financiële onderwerpen aan bod, zoals pensioen of het kopen van een huis. Om deze soms complexe thema's begrijpelijk te maken voor iedereen, zullen in het café interactieve bijeenkomsten plaatsvinden," aldus Kliphuis. "Ook gaan we geregeld 'inloopspreekuren' organiseren om mensen op weg te helpen met hun financiële vragen."

Expositieruimte
In de open artspace van het café krijgt jong talent de mogelijkheid kunst aan het grote publiek te tonen. Dit wordt samen met gerenommeerde Rotterdamse kunstinstellingen gerealiseerd. Op 21 februari start een opvallende satellietexpositie van 'The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk' in samenwerking met de Kunsthal en jong (mode)talent.

Over Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al ruim 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.

Nationale-Nederlanden
Stijn Wesselink, woordvoerder