Gratis Stripboekgeschenk 'Texas Kid' van 1 t/m 17 maart verkrijgbaar

Stripboekgeschenkdagen 2013

'Texas Kid, mijn beste' - Igor Kordey

Tijdens de Stripboekgeschenkdagen - van 1 tot 17 maart 2013 - ligt bij geselecteerde strip- en boekhandels in België en Nederland het Stripboekgeschenk klaar. Dit extraatje voor stripboekklanten brengt elk jaar de strip onder de aandacht bij het grote publiek. Bij aankoop van twee stripboeken (of een besteding van Euro 12,12 aan strips) krijg je tijdelijk het album 'Texas Kid, mijn beste' van de internationaal bekende auteur Igor Kordey cadeau (winkelwaarde Euro 8,95).

Igor Kordej (die z'n strips signeert met Kordey) werd in 1957 geboren in de Kroatische hoofdstad Zagreb. Over zijn jeugd is weinig bekend, behalve dat hij van jongs af aan al striptekenaar wilde worden. Zijn eerste werk over de grens was voor het Franse tijdschrift 'Métal Hurlant'. Daarna maakte hij de oversteek naar de Verenigde Staten waar hij werk leverde voor Dark Horse en Marvel. Een aantal van de toptitels waar hij aan werkte waren 'Cable' (met David Tischman), 'Soldier X' (met Darko Macan), 'The New X-Men' (met Grant Morrison) en 'X-Treme X-Men' (met Chris Claremont). Begin 2000 keerde Kordej terug naar Europa. Met zijn Amerikaanse tekentempo produceert hij momenteel zo'n 6 albums per jaar, waarvan 'De Verborgen Geschiedenis' (uiteindelijk 32 delen) zijn bekendste stripreeks is.

Igor Kordey is in Nederland aanwezig om albums te signeren tijdens de Stripdagen in Gorinchem op 9 en 10 maart aanstaande. En in België signeert hij 16/17 maart tijdens de 25ste editie van de Wilrijkse Stripdagen.

'Texas Kid, mijn beste' is het achtste Stripboekgeschenk. Eerdere geschenken besteedden aandacht aan Henk Kuijpers (Franka), Jan Kruis (Jan, Jans en de kinderen), Peter de Wit (Sigmund, S1ngle), Gerrit de Jager (De familie Doorzon), Don Lawrence (Storm), Studio Vandersteen (Suske & Wiske) en Gerard Leever (Oktoknopie, Suus en Sas).

De Stripboekgeschenkdagen zijn een initiatief van Stichting Stripboekgeschenk.

'Texas Kid, mijn beste'
- 17 x 24 cm
- 64 pagina's kleur/zwart-wit
- NUR 363