Homburg Invest kondigt beëindiging van notering Amsterdse beurs aan

Homburg Invest Inc. (NYSE Euronext Amsterdam: HII) ("HII") kondigt aan dat de notering van HII op NYSE Euronext Amsterdam zal worden beëindigd met ingang van 13 maart 2013.

Als gevolg van de registratie voor de Companies' Creditors Arrangement Act (Canada) (de "CCAA") in september 2011, heeft NYSE Euronext het HII aandeel in een afzonderlijk segment van Euronext Amsterdam ondergebracht, overeenkomstig de regels van NYSE Euronext. De regels van NYSE Euronext voorzien in een automatische beëindiging van de notering uiterlijk één jaar nadat het aandeel naar een afzonderlijk segment is ondergebracht, tenzij er voldoende aanwijzingen zijn dat de herstructurering wordt geïmplementeerd en de verwachting is dat deze binnen zes maanden wordt afgerond. NYSE Euronext Amsterdam verleende HII in september 2012 een verlenging van de notering van zes maanden.

Het herstructureringsplan onder de CCAA (the "CCAA Plan"), zoals momenteel wordt overwogen, voorziet in het vervallen van alle uitstaande aandelen van HII zonder enige opbrengst voor of uitkering aan de aandeelhouders. Het is nu duidelijk geworden dat met een succesvolle herstructurering onder de CCAA, een notering van HII op NYSE Euronext Amsterdam niet langer is vereist. Daarom zal HII NYSE Euronext Amsterdam niet verzoeken om een verlenging van een tweede termijn van maximaal zes maanden.

De beëindiging van de notering van HII's gewone aandelen heeft geen effect op de positie van de crediteuren van HII (waaronder haar obligatiehouders). HII zal haar herstructurering voortzetten, met behulp van de Monitor en hun respectievelijke adviseurs, en werkt aan het afronden van het CCAA Plan. HII zal het CCAA Plan binnenkort indienen en voorleggen aan haar crediteuren. In het CCAA Plan wordt op adequate wijze rekening gehouden met de positie en belangen van de obligatiehouders. Het CCAA Plan voorziet onder andere in de incorporatie van een nieuwe vennootschap die de activiteiten van HII zal overnemen.

Over Homburg Invest
Homburg Invest bezit een gespreide portefeuille van commercieel vastgoed (waaronder kantoren, winkels, industriële objecten en ontwikkelingsvastgoed) verspreid over Canada, Europa en de Verenigde Staten.

Media:

Heleen Jansen