Augmented Reality brengt Fred&Ed verpakkingen tot leven

30 januari 2013

Augmented Reality brengt Fred&Ed verpakkingen tot leven
Nieuwleusen -

Het kindermerk Fred&Ed introduceert een nieuwe verpakkingsinnovatie. Door de camera van een smartphone of tablet boven de verpakking te houden, worden Fred&Ed door toepassing van Augmented Reality uit de verpakking tevoorschijn gehaald. Op de Fred&Ed vlokkies verpakking zitten bovendien 3 knoppen, waarmee je Fred&Ed zelf kunt bedienen.

Pratende verpakkingen
Deze Augmented Reality innovatie is het vervolg op de introductie van de "pratende verpakkingen" in 2012. Toen werd namelijk de digitaal watermerk technologie in de verpakkingen verwerkt, een code die voor het oog onzichtbaar is, maar met de camera van een smartphone of tablet wel gevonden wordt middels de Fred&Ed app. Deze leidt elke dag naar een nieuwe animatiefilmpje van Fred&Ed waarin ze de Lach van de Dag laten zien.

Fred&Ed live op tafel
De Fred&Ed app is nu uitgebreid met een Augmented Reality functionaliteit. Als je de camera van je smartphone of tablet boven de verpakking houdt, zie je Fred driedimensionaal uit de verpakking tevoorschijn komen.

Hoe het werkt
Iedereen kan de speciale Fred&Ed app gratis downloaden via de Google Play Store en de App Store. In de app kun je via de Showtime knop kiezen, je houdt de smartphone of tablet voor de verpakking, en je ziet Fred drie dimensionaal uit de verpakking komen. Dit werkt op alle Fred&Ed verpakkingen. Op de Fred&Ed vlokkies zijn in het ontwerp op de achterzijde 3 knoppen verwerkt, waarmee je Fred verschillende dingen kunt laten doen. Er is een leuke preview te zien op you tube (http://tinyurl.com/ARteaserfredened).

Technologische samenwerking
Fred&Ed werken samen met Vignet 'D die tevens licentiehouder is van de digitaal watermerk technologie. Vignet'D ziet met deze technologie veel mogelijkheden voor verpakkingen en andere media om interactief met consumenten te communiceren.

Fred&Ed
Fred&Ed is een foodmerk dat zich richt op kinderen in de leeftijd van 5-12 jaar. Het assortiment bestaat onder andere uit tubes broodbeleg, vlokkies, siropen, smaakwaters, groente en fruitsnacks, brood en tussendoortjes. Alle Fred&Ed verpakkingen zijn uitgerust met deze nieuwe technologie.

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Food Sense BV / Fred&Ed Vignet ‘D
Nieuwleusen Nieuwleusen
Contactpersoon: Karin Löwik Contactpersoon: Jos Veldhuis
Tel: 0529-483338 Tel: 0523-617545
Voor een preview kijk op http://tinyurl.com/ARteaserfredened

Food Sense

Nieuwleusen