Partij voor de Dieren dwarsboomt bontdebat

De Amsterdamse Partij voor de Dieren meldt zich last-minute af voor een debat over de toekomst van bont, dat vandaag zou plaatsvinden in FURlab, The Store. Gemeenteraadslid Van Lammeren (PvdD) kwam terug op zijn toezegging om voor de verzamelde pers te debatteren over zijn voorstel om Amsterdam bontvrij te maken. Daarop sloot Nicole van Gemert van de Bont voor dieren zich aan, waardoor het debat onmogelijk werd.

Organisator Ron Haarman (woordvoerder FURlab) reageert teleurgesteld: "Het is onbegrijpelijk dat iemand die zo nadrukkelijk een bontverbod bepleit op deze manier het publieke debat ontloopt. Dat is immers zijn kerntaak".

Tijdens de afgelopen Fashion Week lieten veel ontwerpers bont op de catwalk zien. Allan Vos, People of the Labyrinths, Sepehr Magsoudi, Edwin Oudshoorn, Sophie1234567, Tony Cohen, Atelier Milada, Shani van Breukelen en hoofdsponsor L'Oreal maken gebruik van bont in hun nieuwste collecties.

Tijdens het debat zou gesproken worden over zowel de toekomst van bont in de mode, het duurzame karakter van bont en de vrije keuze van het dragen en gebruiken van bont. Aan het debat zouden designer Coen Carstens, CDA-gemeenteraadslid Boomsma en FURlab woordvoerder Ron Haarman deelnemen.

In aanloop van het debat bleek het buitengewoon moeilijk om voorstanders van een bontverbod aan tafel te krijgen. Onder andere Bas Kosters, Jojanneke (Fur Free Fashion), Nieuw Jurk, Antoin Peters wilden niet in debat.

Voor meer informatie: Ron Haarman, 06-29 34 09 98

FURlab