Van Niekerk benoemd tot Directeur GfK Audience Measurement Benelux

Paul van Niekerk is binnen GfK benoemd tot de nieuwe Directeur GfK Audience Measurement Benelux. Alle GfK media onderzoeken in de Benelux, waaronder die voor televisie, radio, internet, dagbladen en tijdschriften, vallen vanaf 1 januari 2013 onder zijn directe verantwoordelijkheid. Hiermee neemt Van Niekerk de mediaportefeuille over van Leendert van Meerem die in april 2013 met pensioen gaat.

Van Niekerk zal in deze nieuwe functie het mediaonderzoek van Intomart GfK in Nederland en Audimetrie in België gaan aansturen. In het verlengde hiervan is Liesbeth Nekkers benoemd tot Directeur Onderzoek voor Televisie (SKO) en Radio (NLO). Print (NOM), Internet (STIR) en de adhoc mediaonderzoeken blijven onder de verantwoordelijkheid vallen van Marion Appel. In België blijft Wout Dockx als Directeur GfK Audimetrie verantwoordelijk voor het CIM onderzoek.

Daarnaast zal Paul binnen GfK een regionale verantwoordelijkheid krijgen in de functie van Regional Lead Audience Measurement Zuid en West Europa.

Van Niekerk ziet zijn benoeming als een grote nieuwe uitdaging. "De dynamiek binnen de media is enorm en innoveren is een continu proces geworden. Samen met onze klanten zijn we continu op zoek naar de beste methodes om de digitale ontwikkelingen te kunnen meten. Het is fantastisch om hier leiding aan te mogen geven en dit ook binnen het grotere geheel van GfK te realiseren", aldus van Niekerk.

Geplaatst in:

Voor meer informatie: Intomart GfK, Monique Moeskops, 035-6258404/06-53891757, monique.moeskops@gfk.com

GfK

Hilversum