OrangeGas realiseert 2e "Grien gas-vulpunt" voor schoon & duurzaam OV

Fries bedrijf OrangeGas realiseert tweede "Grien gas-vulpunt" voor schoon en duurzaam openbaar vervoer in de stad Leeuwarden.

Sinds deze week is het tweede Groengas-vulpunt van OrangeGas in Leeuwarden operationeel. Het bevindt zich aan de Morseweg 3, vlak naast de reeds bestaande Groengas-pomp onder de Firezone-luifel aan de Morseweg 1. De bus/truck-pomp is speciaal gerealiseerd voor zwaar transport, waaronder 23 Arriva bussen die er dagelijks 100% Groengas zullen tanken.

Het OrangeGas-vulpunt is in korte tijd gerealiseerd zodat de 23 OV-bussen per direct op Groengas ingezet kunnen worden. In de komende 6 maanden zal er een Groengas-installatie op het terrein van Arriva aan de Snekertrekweg gerealiseerd worden. OrangeGas is als onderaannemer ook betrokken bij de realisatie van dit vulpunt. Tot die tijd maar ook na 1 juli fungeert de Groengas-pomp aan de Morseweg 3 als fall back scenario, zodat schoon en duurzaam openbaar vervoer in de stad Leeuwarden gegarandeerd is.

Over OrangeGas
OrangeGas realiseert en exploiteert Groengas-vulpunten door heel Nederland.
OrangeGas is opgericht in 2008 door zwagers Marcel Borger en Pelle Schlichting, vanuit de ambitie een wezenlijke bijdrage te leveren aan de duurzame mobiliteit in Nederland.
In juni 2009 werd het eerste Groengasvulpunt geopend in Steenwijk. Met een gemiddelde van 1 nieuw vulpunt per maand is OrangeGas de snelst groeiende "nieuwkomer" in de markt van duurzame mobiliteit. OrangeGas levert 100% Groengas en is hiermee koploper in de markt.

Fryslân is als provincie koploper als het gaat om aantallen vulpunten. Op dit moment zijn er al 8 OrangeGas-vulpunten en staan er nog 2 gepland, te weten in Zurich en op Terschelling.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
Marcel Borger, directeur/eigenaar OrangeGas. Telefoon 0657944220 Email: borger@orangegas.nl
Beeldmateriaal is op te vragen via info@orangegas.nl

OrangeGas

Leeuwarden