Manon Vanderkaa nieuwe directeur Unie KBO

Manon Vanderkaa (46) treedt op 1 maart aanstaande als nieuwe directeur in dienst bij de Unie KBO, de grootste seniorenorganisatie van Nederland.

Het bestuur van de Unie KBO is erg blij dat Manon Vanderkaa als directeur de ouderenorganisatie komt versterken. Voorzitter Hans Muis: 'De Unie KBO zocht een directeur met een sterke persoonlijkheid en een rijke ervaring die naast leidinggeven ook aanvullende expertise heeft in financiën, resultaatgericht werken, verandermanagement en plannen en organiseren. Het bestuur is van mening dat Manon door haar kennis en ervaring voor een verdere professionalisering van de Unie KBO zal zorgen.'

Op dit moment is Manon Vanderkaa directeur bij ontwikkelingsorganisatie Mensen met een Missie. In deze functie geeft zij leiding aan een team van 25 medewerkers. Mensen met een Missie is een organisatie die kleinschalige ontwikkelingsprojecten in Afrika, Azië en Latijns-Amerika ondersteunt.

Manon Vanderkaa werkt graag binnen een organisatie die maatschappelijk van betekenis is. 'De positie van de senioren in de samenleving beschouw ik als een boeiende en actuele thematiek. Met de medewerkers van het bureau zal ik mij ervoor inzetten dat de Unie KBO nog meer een organisatie van en door de leden wordt.'

Over de Unie KBO
De Unie KBO is met ruim 200.000 leden de grootste, onafhankelijke seniorenorganisatie van Nederland en komt op voor de belangen van senioren, voornamelijk op het terrein van zorg, welzijn, inkomen en koopkracht. Daarnaast biedt de Unie KBO haar leden diverse diensten, services en voordelen. Meer informatie over de Unie KBO: www.kbo.nl

Noot voor de redactie: voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met Arno Heltzel, woordvoerder van de Unie KBO. Telefoon 073-6123475 en 06-51295294.

Unie KBO, met ruim 200.000 leden de grootste, onafhankelijke seniorenorganisatie

's-Hertogenbosch