Nieuw Fred&Ed Dubbelbrood maakt brood eten weer leuk

Brood wordt voor kinderen weer het favoriete ontbijt, want nu is er Fred&Ed Dubbelbrood. C1000, als echte gezinsformule, start namelijk met de verkoop van dit leuke brood dat kinderen op een speelse manier leert om bruin brood te eten.

Onderzoek wijst uit dat kinderen die ’s ochtends niet ontbijten een hoger risico lopen om te zwaar te worden dan kinderen die wel ontbijten. Ook heeft het overslaan van het ontbijt gevolgen voor de concentratie en prestaties op school. Het ontbijt is dus een belangrijk begin van de dag voor kinderen. Maar een bruine boterham gaat er niet altijd even gemakkelijk in bij kinderen. Daarom introduceert Bake Five nu bij C1000 Fred&Ed Dubbelbrood.

Fred&Ed Dubbelbrood
Het nieuwe Fred&Ed Dubbelbrood bestaat uit boterhammen met een donkere en een lichte helft. Het is verkrijgbaar in twee varianten: één met de smaken wit en bruin en één met de smaken maïs en donker meergranen. Op deze manier leren kinderen op een speelse manier om naast wit ook bruin brood te eten. Kinderen vinden het leuk om met verschillende belegsoorten hun eigen unieke boterhammen te maken en in hun broodtrommel mee naar school te nemen. Moeders kunnen hun kinderen op een ongedwongen manier leren om bruin brood te eten, want als de kinderen de bruine kant op hebben, mogen ze als beloning de witte kant opeten.

Nieuwe samenwerking
Food Sense en Bake Five hebben de handen ineen geslagen om middels een licentie samenwerking gezamenlijk leuke broodproducten te ontwikkelen voor kinderen. Fred&Ed Dubbelbrood is het eerste product en dit wordt bij C1000 geïntroduceerd. “Fred&Ed Dubbelbrood leert kinderen op een speelse manier om naast wit ook bruin brood te eten. De bekende Fred&Ed characters spreken erg aan bij kinderen en verhogen de fun aan tafel! We zijn erg blij dat C1000 hier als echte gezinsformule als eerste mee aan de slag gaat.” verduidelijkt Ivo van Dijkhuizen, Marketeer bij Bake Five. “Door deze samenwerking kunnen we brood aan ons Fred&Ed assortiment toevoegen en bijdragen aan een gezond eetpatroon voor kinderen. Middels onze Fred&Ed app kunnen kinderen elke dag de verpakking van het Fred&Ed Dubbelbrood scannen en aan de ontbijttafel een nieuwe Lach van de Dag zien.” vult Karin Löwik van Food Sense aan.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met:
Food Sense BV, Karin Löwik, Marketing, karin.lowik@foodsense.nl of tel: 06-14585685
www. foodsense.nl, www.fredened.nl

Indien u meer wilt weten over het product kunt u zich richten tot de producerende partij Bake Five,
Ivo van Dijkhuizen, marketing, i.vandijkhuizen@bakefive.nl of : tel. 033 – 434 31 47 06-22 919 313

Food Sense

plaats:
Nieuwleusen

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen