Actrice Anniek Pheifer post een koe

In een vandaag verschenen filmpje probeert actrice Anniek Pheifer een koe naar Oeganda te sturen. De grootte van de koe en de benodigde postzegels bemoeilijken haar initiatief. Met dit filmpje vraagt Anniek Pheifer aandacht voor het wereldwijde voedselprobleem en de bijdrage die Heifer Nederland levert aan het oplossen daarvan.

Het filmpje is te zien op het YouTube kanaal van Heifer: www.youtube.com/HeiferNederland

Over Heifer Nederland
Heifer is een kleine ontwikkelingsorganisatie uit Roosendaal die in 1999 is opgericht. Heifer geeft arme Afrikaanse boeren en boerinnen een opleiding en koeien, geiten of kippen. Dieren geven gezonde voeding zoals melk, vlees en eieren, maar ook vruchtbare mest. De verkoop van deze producten levert een extra inkomen op. Hiervan betaalt het gezin het schoolgeld en medicijnen. Iedere deelnemer geeft een lammetje, kalfje of kuikens door en helpt zo een volgend gezin op weg naar een onafhankelijke toekomst. Sinds de oprichting zijn op deze manier al 19.000 gezinnen geholpen.

Over Anniek Pheifer
Anniek Pheifer is ambassadrice van Heifer: "Heifer spreekt me enorm aan vanwege de directe en praktische hulp die de stichting biedt. Met de gift van dieren en trainingen kunnen de gezinnen zelf hun voeding en inkomen voorgoed verbeteren."
Vanaf 27 november a.s. is Anniek te bewonderen in Tsjechovs Drie Zusters van het Nationale Toneel.

Stichting Heifer Nederland