Profile Tyrecenter Utrecht helpt transportbedrijven en milieu

Utrecht - Jaarlijks loopt het Nederlandse transportwezen miljoenen mis door steeds hoger wordende brandstofprijzen. Hoewel transportondernemers geen invloed hebben op de brandstofprijs kunnen zij wel invloed uitoefenen op het verbruik van hun vrachtwagens.
Uit onderzoek is gebleken dat het uitlijnen van voertuigen en de juiste bandenspanning besparingen kan opleveren van meer dan 15% op de brandstofkosten. Een vrachtwagen verbruikt gemiddeld 42000 liter per jaar, een besparing van ruim 6.000 euro is eerder regel dan uitzondering.

"Het is verbazingwekkend hoe weinig mensen maar gebruik maken van de mogelijkheid. Alle 'teveel' verbruikte brandstof komt uiteindelijk in het milieu terecht, extra rolweerstand zorgt immers voor extra CO2 uitstoot. De CO2-uitstoot gaat met miljoenen kilogram per jaar omlaag, wanneer het Nederlandse transportwezen voortaan met de juiste bandenspanning zou rijden. En er zijn dan tevens een stuk minder banden nodig, omdat de juiste bandenspanning slijtage vermindert" Aldus Henk van Dam (adviseur)

Profile Tyrecenter Utrecht wil het milieu en de transportondernemers een handje helpen door zaterdag 12 mei en zaterdag 23 juni trekkende voertuigen GRATIS uit te lijnen en de banden op spanning te zetten. Utrechtse transportondernemers zullen hiervoor op woensdag 2 mei a.s. een uitnodiging op de deurmat vinden. Op www.youtube.com/profileutrecht geeft Profile Tyrecenter Utrecht tips om te besparen.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Niet voor publicatie: Voor meer informatie kunt u terecht bij Dennis Hensen, eigenaar van Profile Tyrecenter Utrecht, via telefoonnummer 06-53485829.
Kijk voor meer informatie op www.youtube.com/profileutrecht

Profile Tyrecenter Utrecht