Resultaat FD Mediagroep groeit in 2012
donderdag 28-02-2013 15:30
Dit is een origineel bericht van FD Mediagroep
Amsterdam, 28 februari 2013 - Het jaar 2012 is voor de FD Mediagroep een jaar van groei geweest. Ten opzichte van 2011 steeg de omzet naar Euro 59.0 miljoen. Het genormaliseerde EBITA resultaat steeg met 7,6% van Euro 7,9 miljoen naar Euro 8,5 miljoen. Het bovengenoemde resultaat werd behaald in weerwil van een krimpende nationale advertentie en oplagemarkt.

2012 is een jaar van investeren geweest voor de FD Mediagroep. Er werd een strategisch belang genomen in customer mediabedrijf RedactiePartners waarmee het aanbod aan communicatiemiddelen voor de zakelijke adverteerders is verstevigd. Adverteerders zijn hiermee nog beter in staat om de behoefte aan directe communicatie met en naar klanten te vervullen. Daarnaast werd Company.info geacquireerd. Daarmee is de FD Mediagroep in staat om nog beter in de informatiebehoeften van de zakelijk professional te voorzien. Company.info beheert de grootste online bedrijvendatabase van Nederland. De FD Mediagroep bestaat per ultimo 2012 uit Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Fondsnieuws.nl, RedactiePartners en Company.info.

De aanhoudende druk op de advertentiemarkt werd ook bij de FD Mediagroep gevoeld, waardoor de advertentieopbrengsten in 2012 daalden met 9%. Daarentegen stegen de contentopbrengsten met 13%, onder meer door een stijging van het totaal aantal betaalde abonnementen.
Inmiddels bestaat ruim 28% van de betaalde oplage van Het Financieele Dagblad uit digitale abonnementen.

De titels binnen de FD Mediagroep kennen steeds meer verschijningsvormen en deze verschijningsvormen zijn op hun beurt aan voortdurende vernieuwing onderhevig. Hierbij volgen we het gedrag van de zakelijke professional en onze adverteerders. Daarom zal eind maart 2013 een nieuw concept en formaat voor Het Financieele Dagblad worden geïntroduceerd en zullen later dit jaar de mobiele site van het FD en de site van BNR een relaunch ondergaan.

Algemeen directeur Jacques Kuyf: "FD Mediagroep ontwikkelt zich van een onafhankelijk analoog nieuwsbedrijf naar een klantgericht digitaal nieuws en informatiebedrijf.
Wij stellen ons ten doel om de zakelijke professional met relevante inhoud te helpen om goed geïnformeerd te zijn, om zakelijk optimaal te presenteren, en zich zakelijk te ontwikkelen.
Met de komst van RedactiePartners en Company.info zijn we beter in staat om onze strategie vorm te geven. Omdat onze merken de belangrijkste kwaliteitsborging voor relevantie bij onze doelgroep zijn investeren we in 2013 bovengemiddeld in vernieuwing en verbetering van onze uitgaven en nieuwe mengvormen van nieuws en informatie liggen op de tekentafel."

----------------- Einde bericht --------------------

FD Mediagroep
Een multimediale onderneming waar Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Fondsnieuws, RedactiePartners en Company.info onderdeel van zijn. Een combinatie van print, radio, internet en events. De FD Mediagroep heeft als doel ondernemende mensen op elk gewenst moment van de dag te voorzien van nieuws en achtergronden.

Het Financieele Dagblad
Het Financieele Dagblad is opgericht in 1796 en is de enige kwaliteitskrant in Nederland met financieel-economische focus. Inmiddels is het aanbod uitgebreid met o.a. boeken, magazines, internet en events. Hiermee is Het Financieele Dagblad uitgegroeid tot dé nieuws- en inspiratiebron die op elk moment van de dag financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld van ondernemende mensen in Nederland, zowel zakelijk als privé.

BNR Nieuwsradio
Sinds 2003 maakt BNR Nieuwsradio deel uit van de FD Mediagroep. De radiostudio is gevestigd in Amsterdam. BNR Nieuwsradio beschikt over een wereldwijd verspreid netwerk van correspondenten en commentatoren. Hoofdredacteur is Sjors Fröhlich. BNR Nieuwsradio is in de Randstad en Midden-Nederland te beluisteren op 100.1FM, in West-Brabant en Vlaanderen op de frequentie 95.4FM en in Oost Nederland op 100.2 FM.

Fondsnieuws
Fondsnieuws is het grootste platform voor beleggingsprofessionals in Nederland en is uitgegroeid tot een multimediaal merk met diverse print- en online producten. Fondsnieuws is een onafhankelijk journalistiek platform dat zich richt op de wereld van beleggingsfondsen en beleggingsproducten. Onderwerpen die voor het beleggingsproces relevant zijn, het laatste nieuws, uitgebreide analyses van markten en producten, de mensen achter de fondsen en overige thema's worden belicht.

RedactiePartners
RedactiePartners is een full service custom mediabedrijf voor interne & externe communicatie. RedactiePartners realiseert alle gangbare mediavormen: magazines, boeken, krantenbijlagen, e-zines, bedrijfsfilms, animatiefilms en interactieve grafieken.

Company.info
Company.info werd in 1998 opgericht om ondernemingen te ondersteunen met kennis over hun zakelijke relaties. Company.info beheert de grootste online bedrijvendatabase van Nederland. Zij biedt waardevolle, verrijkte informatie over 2,5 miljoen organisaties en bedrijven. Deze bedrijfsinformatie is samengesteld uit diverse bronnen zoals de Kamer van Koophandel maar ook jaarverslagen, nieuws en andere bedrijfspublicaties. Company.info is sinds 2009 marktleider in bedrijfsinformatie voor zakelijke dienstverleners en heeft onder andere banken, verzekeraars, accountants en consultants als klant.
Links:
Organisatie info:
												FD Mediagroep

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: