Last minute boeken niet geschikt voor schoolgebonden gezinnen
donderdag 28-02-2013 13:47
Dit is een origineel bericht van Ecamp
Amersfoort, 28 februari - Afwachten totdat de ideale last minute campingvakantie voorbij komt, is niet verstandig voor gezinnen met schoolgaande kinderen. Campingbemiddelaar Ecamp geeft aan de afgelopen weken steeds meer aanvragen voor gezinsvakanties in het hoogseizoen te krijgen, terwijl de beschikbaarheid op sommige campings steeds beperkter is of deze zelfs al zijn volgeboekt.

Risico op teleurstelling
Met aanvragen voor populaire campings zoals Yelloh! Village Domaine du Colombier (Fréjus, Côte d'Azur) en Union Lido (Cavallino, Adriatische kust) gaat het rap voor het hoogseizoen. Hoewel wachten op een scherp geprijsde last minute dus aantrekkelijk lijkt, is dit voor gezinnen met schoolgaande kinderen sterk af te raden. Afwachten kan betekenen dat de camping of zelfs de regio van de eerste keuze niet meer beschikbaar is en men genoegen moet nemen met een alternatief.

Meivakantie als alternatief
Wie schoolgebonden is, maar een goede aanbieding wenst, slaat zijn slag in de meivakantie. Dit jaar hebben veel scholen twee aaneengesloten weken vrij. Ook qua prijsstelling is dit een heel gunstige periode.

Zoekgemak voor de gezinsmarkt
Om de zoektocht naar de ideale campingvakantie gerieflijk te maken, heeft Ecamp de zogenoemde weekdeals ingezet. Elke week worden hiervoor campingvakanties geselecteerd voor de meivakantie en het hoogseizoen. De bestemmingen variëren, maar de prijzen zijn altijd onverminderd scherp. Dit maakt wachten op een last minute aanbieding, met het risico dat de camping is volgeboekt, onnodig.

Kiezen voor betrouwbaarheid
Brancheverenigingen ANVR, SGR en Stichting Calamiteitenfonds Reizen bieden consumenten zekerheid. Consumenten kunnen er vanuit gaan dat zij boeken bij een betrouwbare organisatie, waarbij zij geen enkel financieel risico lopen. Ecamp is aangesloten bij deze brancheverenigingen.

Bovendien is Ecamp ook dit jaar genomineerd voor de Zoover Award in de categorie campingvakanties. Voor de nominatie is gekeken naar de onderdelen prijs-kwaliteitverhouding, service en gastvriendelijkheid en de algemene waardering.
Links:
Organisatie info:
												Ecamp

Over Ecamp
Ecamp is in 2003 opgericht voor de Nederlandse markt en richt zich op de bemiddeling van gehuurde campingaccommodaties op campings in twaalf Europese landen. Ecamp wil haar klanten geslaagde campingvakanties bezorgen door zekerheid te bieden bij het maken van de juiste keuze voor een campingvakantie. Deze zekerheid wordt geboden door het verschaffen van uitgebreide objectieve productkennis, het delen van persoonlijke ervaringen en het samenstellen van een zorgvuldig geselecteerd en gevarieerd aanbod.

Ecamp maakt onderdeel uit van de camping divisie van Cox & Kings, de langst bestaande reisorganisatie ter wereld en beursgenoteerd in Mumbai, India. Ecamp is aangesloten bij de ANVR, het Calamiteitenfonds en de Stichting Garantiefonds Reisgelden.

Dit persbericht kunt u ook vinden op: http://kamperen.ecamp.nl/nieuws.php

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Ecamp:

Contactpersoon:	Angelique van Elk, Corporate Communications
Telefoon:		+31 (0)33 460 27 24
E-mail:		angeliquevanelk@ecamp.nl

Bezoekadres: 	Zuidsingel 22, 3811 HB Amersfoort
Postadres:	        Postbus 999, 3800 AZ  Amersfoort

www.ecamp.nl

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: