Recordaantal jeugdclubs sinds 2008 collecteert voor Jantje Beton
woensdag 27-02-2013 15:52
Dit is een origineel bericht van Jantje Beton
Recordaantal jeugdclubs sinds 2008 collecteert voor Jantje Beton
Helft van de collecteopbrengst voor lokale jeugdactiviteiten

Utrecht, 27 februari -Van 4 tot en met 9 maart a.s. collecteren 45.000 veelal jonge collectanten van 1800 jeugdorganisaties, zoals scoutings, sportclubs en muziek- en buurtverenigingen voor Jantje Beton. Dit is een recordaantal jeugdclubs sinds 2008! Een veelgehoorde reden voor de aanmelding van nieuwe clubs is 'extra geld voor de clubkas', wat aansluit bij de algemene tendens dat clubs en verenigingen het financieel steeds moeilijker hebben. De opbrengst wordt gebruikt voor activiteiten die ervoor zorgen dat kinderen in Nederland in hun buurt vrij en avontuurlijk buiten kunnen spelen. Hierbij geldt dat 50% voor de club is en 50% voor Jantje Beton.

Uniek concept
Uniek aan de Jantje Beton Collecte is dat, naast dat vooral veel kinderen collecteren, de helft van de opbrengst voor de collecterende club zelf is om te gebruiken ter ondersteuning van buitenspelactiviteiten van hun club of vereniging. Voorbeelden hiervan zijn:
- Alle jeugdleden van Scouting Petrus Donders uit Sint Michielsgestel gaan op pad om geld in te zamelen voor het opknappen van hun speelterrein.
- Scouting Heesch besteedt de opbrengst dit jaar aan zomerkampen en de aanschaf van kampeermateriaal.
- De 17 verenigingen die in Den Helder en Julianadorp lopen, besteden hun opbrengst aan het plaatselijke jeugdwerk.
- De Scouts van de Valleigroep in Renswoude en de Willaer in Scherpenzeel gaan de opbrengst gebruiken voor het aanvullen of vervangen van spelmaterialen.
- Korfbalvereniging TOGO uit Goes financiert met de opbrengst hun jeugdkamp.

Met de andere helft van de opbrengst financiert Jantje Beton projecten die ervoor zorgen dat kinderen weer vrij en avontuurlijk buiten kunnen spelen in hun eigen buurt. Verstoppertje doen, kliederen met water en hutten bouwen. Helaas is dit niet voor alle kinderen zo vanzelfsprekend als het lijkt. Vaak is er geen speelruimte, is de speelplek slecht bereikbaar of niet uitdagend genoeg. De idee├źn van kinderen vormen bij het werk van Jantje Beton de basis. Want wat is er mooier voor kinderen dan spelen op een plek die echt van hen is.

Haal het kind naar buiten. Geef aan Jantje Beton.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Jantje Beton

Voor meer informatie: Liesbeth Lenselink, projectleider Jantje Beton Collecte, telefoon 030 - 2427259, collecte@jantjebeton.nl. Het collectelogo en fotomateriaal is opvraagbaar.

Check op de site van Jantje Beton welke jeugdclubs en verenigingen allemaal de Jantje Beton Collecte lopen. Zie http://www.jantjebeton.nl/collecte