Recruiter Michael Page doorbreekt traditionele tariefstructuur
vrijdag 22-02-2013 08:00
Dit is een origineel bericht van Michael Page
Amsterdam, 22 februari 2013 - Michael Page, wereldwijd actief in werving en selectie, staat met de invoer van een nieuwe, onconventionele tariefstructuur garant voor kwaliteit zónder financieel risico voor haar klanten. De nieuwe structuur is ingevoerd om beter in te spelen op veranderende behoeften van werkgevers in Nederland.

Volgens Michael Page mijden werkgevers financiële risico's bij de aanname van personeel zoveel als mogelijk. De nieuwe aanpak van Michael Page verleent werkgevers garanties terwijl financieel risico aan de klantzijde weggenomen wordt.

Financiële garantie
Om de kosten van een wervingstraject te dekken rekent Michael Page een beperkt bedrag; de 'garantie fee'. Michael Page garandeert vervolgens volledige teruggave van deze fee indien niet binnen 30 dagen minimaal 2 geschikte kandidaten worden voorgedragen. Zodra de juiste kandidaat bij de werkgever is gestart wordt de fee in mindering gebracht op de uiteindelijke factuur. De werkgever betaalt per saldo dus alleen wanneer er daadwerkelijk een geschikte kandidaat van start gaat. Door deze nieuwe structuur loopt de klant geen financieel risico en neemt Michael Page alle verantwoordelijkheid op zich.

Kwaliteitsgarantie
Het belang van het screenen van nieuwe medewerkers is sterk gestegen. Behalve financiële zekerheid, biedt Michael Page daarom tevens kwaliteitsgarantie door kandidaten te onderwerpen aan een uitgebreide pre-employment screening. De screening wordt uitgevoerd door een externe partij en werkt conform de richtlijnen van de AFM en De Nederlandsche Bank. Deze gratis screening is een essentieel onderdeel van het selectieproces van Michael Page geworden.

Tot slot biedt Michael Page haar klanten een unieke garantietermijn. Na aanstelling van een kandidaat heeft een klant van Michael Page ruim de tijd om een kandidaat te evalueren. Indien een werkgever besluit een kandidaat te laten gaan, vervangt Michael Page hem of haar zonder kosten in rekening te brengen. De garantietermijn bedraagt bij Michael Page maar liefst vier keer langer dan bij vergelijkbare werving en selectiebureaus.

De nieuwe tariefstructuur heeft tot nu toe haar waarde bewezen: bijna honderd procent van de wervingstrajecten leiden tot een succesvolle plaatsing.

Over Michael Page
Michael Page is onderdeel van PageGroup. PageGroup is één van de marktleiders op het gebied van professionele werving en selectie en interim oplossingen. PageGroup is de overkoepelende merknaam voor de drie labels Page Executive, Michael Page en Page Personnel. PageGroup is actief met 5.350 medewerkers verspreid over 164 kantoren in 34 landen.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Michael Page

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Petra van der Molen
petravandermolen@michaelpage.nl