Driekwart autorijders koopt geen andere auto in 2013
vrijdag 22-02-2013 09:07
Dit is een origineel bericht van Allsecur B.V.
's-Hertogenbosch, 22 februari 2013 - De automarkt is ingestort. De verkoop van nieuwe auto's is enorm gedaald in 2012. Allsecur autoverzekeringen wilde meer weten over de plannen van de Nederlandse automobilist voor 2013 en hield een korte enquête onder 500 automobilisten. Bijna 75% van de Nederlandse automobilisten blijft voorlopig doorrijden in dezelfde auto. 18% is in 2013 wel van plan een andere auto aan te schaffen, 8% twijfelt nog. Als Nederlanders een nieuwe auto gaan kopen, dan willen zij ook waar voor hun geld: 42% van de ondervraagden koopt liever niet via een particulier en klopt aan bij de autohandelaar.

Bevestiging nodig
Autorijden is niet goedkoop. Door de recente btw-verhoging betaal je meer voor een nieuwe auto. Ook de brandstof voor je vierwieler is nog steeds een aanslag op de portemonnee. De recessie zorgt ervoor dat veel consumenten de hand op de knip houden. Slechts 18% van de automobilisten is van plan om in 2013 een andere auto te kopen. Johan Van de Neste, marketing manager van Allsecur: "We houden vast aan zekerheid en dus onze trouwe auto. Als deze groep wel geld uitgeeft dan willen ze zeker zijn van een goede koop. 20% van de respondenten geeft aan het zoeken naar een auto zonde van de tijd te vinden en laat dit liever aan anderen over. De consument heeft moeite met keuzes maken en is op zoek naar bevestiging."

Kat in de zak
Ernst Zijlstra van Mijn Autocoach merkt dit ook op. "Als de consument geld uitgeeft, moet het wel goed zijn. Een 'kat in de zak' kan men zich nu niet veroorloven. Wij zien dat bijna 40% van de automobilisten wel eens een miskoop heeft gedaan bij het kopen van een auto. Dat wil de consument in deze tijd hoe dan ook vermijden. Wij merken de onzekerheid ook als we met de klanten meegaan: "Is de auto goed en klopt de prijs, en wat als de auto toch stuk gaat?" Consumenten willen zeker weten dat ze hun geld goed besteden."

Autohandelaar versus particulier
Een auto kopen bij een garage heeft de voorkeur boven de auto kopen bij een particulier, maar ook daarin zit onzekerheid. 38% van de automobilisten betwijfelt alsnog of de autohandelaar een juiste voorstelling van zaken geeft. Kopen bij een particulier vinden automobilisten ook lastig omdat zij geen garantie kunnen geven. Ook Ernst Zijlstra ziet deze trend: "Ruim driekwart van onze klanten vraagt tegenwoordig om een garantieverzekering." 40% denkt dat de service niet goed is bij een particulier. Maar teveel betalen willen we ook absoluut niet; de autohandelaar is duurder dan een particulier volgens 22% van de ondervraagden.
Organisatie info:
												Allsecur B.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Anja van Dijk, communicatieadviseur Allsecur, anja.vandijk@allsecur.nl, 06 - 10 40 54 10

Over Allsecur
Allsecur is onderdeel van Allianz Group, een van de grootste financiële instellingen ter wereld met ruim 75 miljoen klanten. Wereldwijd dragen zo'n 155.000 medewerkers in ruim 70 landen bij aan het behoud van de leidende positie van Allianz. Als een van de grootste spelers, ontwikkelde Allsecur zich vanaf 2008 als dé expert in autoverzekeringen. Allsecur opereert in Nederland onder eigen naam en organisatiestructuur. Consumenten kunnen zelf via de website of via het customer contact center een autoverzekering afsluiten. Voor de vierde keer op rij wint Allsecur de 'Beste Keuze Award' van de Verzekeringssite.nl, een waardering voor de beste prijs-kwaliteitverhouding. Begin 2013 wint Allsecur de Beste Service award van reviewsite Preferenso! Allsecur ontvangt gemiddeld een 8,3 van haar klanten op basis van 2162 reviews. Voor meer informatie over Allsecur, ga naar www.allsecur.nl.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: