Essent lanceert nieuw social kanaal
donderdag 21-02-2013 11:55
Dit is een origineel bericht van Essent N.V.
Voortaan kunnen klanten van Essent, maar ook andere geïnteresseerden, met al hun vragen en ideeën over energie terecht op het nieuwe Essent Forum.

Klant helpt klant
Essent speelt op het forum een terughoudende rol. De bedoeling is dat het volledig zelfstandig draait, zonder tussenkomst van Essent. Dorkas Koenen, Directeur Marketing Essent: "We gaan uit van het klant-helpt-klant-principe. We combineren denkkracht en bouwen samen aan producten en slimme oplossingen, zoals de SnApp en de Iwattmeter . We jagen de discussie over energie aan. De klant zit bij Essent aan de knoppen, energiebedrijven bepalen niet meer alleen hoe de toekomst er uit ziet, dat doen we samen."

Houd ons in de gaten
Het forum is eenvoudig te benaderen via de mobiele telefoon of tablet en daarnaast behoort 'social login' (inloggen via Facebook of Twitter) tot de mogelijkheden. Het forum is een volgend sociaal kanaal in de rij van Facebook, Twitter en YouTube. "We hopen dat het forum een bron van ideeën wordt voor onze productmanagers en marketeers. En dat huidige en toekomstige klanten en andere geïnteresseerden ons gaan zien als degene die je in de gaten moet houden op het gebied van duurzame energie en co-creatie", aldus Dorkas Koenen.

Sneak preview 2013
De online reikwijdte van Essent wordt met de week groter. In 2013 richt Essent zich dan ook op het uitbreiden van het aantal fans en volgers en de ontwikkeling van nieuwe kanalen (zoals het Essent-forum) inclusief relevante content. Dorkas Koenen: "Degene zijn die je in de gaten moet houden, betekent ook noviteiten in de markt durven zetten en dus komen we in 2013 met social login, een koppeling tussen social data en mainstream marktonderzoek en gaan we door met het testen van nieuwe mogelijkheden voor social sales."

Op koers
Social media maakt binnen Essent grote ontwikkelingen door, de facts & figures van 2012 bewijzen dit:
- Aantal fans en volgers op sociale netwerken is verdubbeld, van 15.000 naar 30.000;
- 30 procent van Essent's Facebookfans geeft aan dat ze zich meer betrokken zijn gaan voelen bij het merk;
- 19 procent van deze fans geeft aan dat ze ook meer producten of diensten hebben gekocht/afgesloten sinds ze fan zijn;
- Het is mogelijk om klant te worden via Facebook;
- De associatie Essent & schaatsen is fiks vergroot: "rondom de eerste wereldbekerwedstrijd van het schaatsseizoen in Heerenveen werden 4.700 posts op social media gemeten over de World Cup schaatsen. Hoofdsponsor Essent werd meer dan 2.900 maal geassocieerd met schaatsen: in twee derde van de aan schaatsen gerelateerde posts werd sponsor Essent genoemd. De energieleverancier behaalde daarmee een potentieel bereik van 1.500.000 Twittergebruikers", aldus SportundMarktnl;
- Het volume van afgehandelde vragen via webcare is verdubbeld t.o.v. 2011.

Essent forum
Het forum is te bereiken via forum.essent.nl.
Links:
Organisatie info:
												Essent N.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Essent Media relaties: Bonna van Schijndel - woordvoerder Essent. Tel.: 0800-02 44 022 (+31 73 853 4939 wanneer u uit het buitenland belt), e-mail: mediarelaties@essent.nl