Compact appelboom winnaar Innovatieprijs TuinIdee 2013
donderdag 21-02-2013 17:58
Dit is een origineel bericht van 2XPO C.V.
De drie gekozen beste innovaties beantwoorden aan de hedendaagse wensen van consument en voldoen aan nieuwe trends zoals duurzaamheid, comfort en gemak, milieuvriendelijk en het nieuwe moestuinieren.

De compacte en langzaam groeiende fruitboom MiniTree is door het publiek van TuinIdee verkozen als de beste noviteit uit een keuze van 10 door een vakjury geselecteerde innovaties. De MiniTree is een appelboom die maximaal twee meter hoog en 50cm breed wordt. De boom voelt zich thuis in de volle grond maar ook in een pot vanwege de zelfbestuivende eigenschap. Hierdoor kan deze daarmee heel goed op balkon of terras gezet worden. De MiniTree draagt op korte termijn vrucht. De fruitboom hoeft niet gesnoeid te worden en heeft een hoge resistentie tegen de meest voorkomende schimmelziektes.

Op de tweede plaats kwam de dakgootbescherming van H. Kroes. Het voorkomt dat bladeren, dennennaalden, takjes, vuil en betongruis van de dakpannen niet meer in de dakgoten terecht kunnen komen. Geen verstoppingen meer en het 'schone' regenwater wat nu door de afvoer gaat kan ook weer hergebruikt worden. De derde plaats is voor de kunststof kippen- en konijnenverblijven op wielen van Omlet Benelux, voor een hoog comfort van de dieren en meer comfort voor de eigenaar want ze zijn gemakkelijk schoon te houden.

De tien genomineerden en winnaars zijn te zien in een speciale expositie.

Een vakjury koos ook de winnende showtuin op het tuinevent en die werd de presentatie van Hoveniersbedrijf Van Sleeuwen uit Veghel met een tuinbioscoop en vakkundig zeer goed afgewerkte inrichting.

TuinIdee 2013 is nog open t/m zondag 24 februari a.s. in de Brabanthallen 's-Hertogenbosch. Meer info zie www.tuinidee.nl
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												2XPO C.V.

TuinIdee 2013 wordt georganiseerd door 2XPO CV. Meer info: Juul Janssen
tel. (073) 629 39 39

E-mail j.janssen@2xpo.nl Op verzoek is rechtenvrij beeldmateriaal van hoge resolutie beschikbaar.