SENSATION GOES 'INTO THE WILD'
SENSATION GOES 'INTO THE WILD'
woensdag 20-02-2013 17:43
Dit is een origineel bericht van Sensation
Amsterdam, 20 februari 2013 - Op zaterdag 6 juli beleeft de Amsterdam ArenA de wereld-première van Sensation 'INTO THE WILD'. De nieuwste show van The World's Leading Dance Event staat helemaal in het teken van de jacht tussen man en vrouw. Het spel der verleiding begint in de prille avond en eindigt in het diepst van de nacht, als het dierlijk instinct de overhand neemt. Sensation belooft de fans de meest verleidelijke en intieme show tot nu toe. De Nederlandse première is meteen de kick-off van de internationale tournee, die langs meer dan 20 landen trekt.

Sensation maakt zich op voor de komst van 40.000 danceliefhebbers uit meer dan 75 landen. De kaartverkoop start op zaterdag 30 maart om 10.00 uur 's ochtends via Sensation.com. Wie via de site een travel package boekt kan echter nu al tickets reserveren samen met een citytrip.

Moderne stadsjungle
"Het thema 'INTO THE WILD' gebruiken we om het nachtleven in 2013 te vergelijken met de universele wetten uit het dierenrijk," zegt oprichter Duncan Stutterheim. "De DJ's nemen de bezoekers mee van het begin tot het einde van de jacht; van het ontwaken van de wilde beesten en het veroveren van de prooi in de wildernis tot het genieten van de overwinning." Het stadion wordt geheel omgetoverd in een witte oase. Om de ArenA te veranderen in een broeierige jungle is een organische wereld gecreëerd: een moderne stadsjungle met avatars in een mindblowing decor. Onder meer lichtshows en pyro effecten zorgen voor een futuristische sfeer.

Bezoeker is jager of prooi
"Sensation is een beleving," vervolgt Stutterheim. "Acrobaten, artiesten en DJ's zorgen samen met het publiek voor een onvergetelijke sfeer. INTO THE WILD belooft onze meest spectaculaire show ooit te worden. Denk qua sfeer aan een sensuele versie van de film Avatar. Om de bezoekers Sensation maximaal te laten ervaren, maken zij deel uit van de show. Het enthousiasme van het publiek vormt - samen met de innovatieve special effects - een belangrijke succesfactor van elke Sensation show. Maar bij INTO THE WILD gaan we het event naar een next level toe tillen. Niemand ontkomt aan deze wellustige jacht."

Over Sensation
Wat in 2000 begon als eenmalige happening in de Amsterdam ArenA, is inmiddels een internationaal fenomeen met edities in meer dan 20 landen. Sensation maakt telkens haar naam waar met thema's waarin het publiek betrokken wordt door middel van de witte dresscode. Het concept won awards voor 'best event of the year' in onder meer Nederland, Duitsland, Australië, Brazilië en Denemarken. Sensation gebruikt de positieve kracht van muziek en dans als een universele taal die miljoenen mensen met elkaar verbindt. Behalve muziek en dans draait Sensation om fashion, science (techniek en special effects) en purpose (zingeving). Als maatschappelijk partner steunt Sensation dance4life in de strijd tegen de verspreiding van HIV en aids.

Zie ook: www.Sensation.com
Links:
Organisatie info:
												Sensation
											 
												
											 
	                                			Persaccreditatie Sensation Amsterdam 2013
Journalisten die een review willen verzorgen van de wereldpremière  in Amsterdam en/of artiesten, DJ's of vertegenwoordigers van Sensation interviewen, sturen voor 15 mei een aanvraag naar lieke@hetprbureau.nl. Let op: er is beperkt plaats.

Het PR Bureau
Lieke Maalderink, adviseur					
T: +31 (0)20 - 670 22 32
E: lieke@hetprbureau.nl	

Sensation 
Thom Bartelse, marketing manager
T: +31 (0)20 - 851 06 00
E: thom@sensation.com	                                                          

Beeldmateriaal van Sensation 'INTO THE WILD' zoals een HD trailer en HiRes fotomateriaal is te downloaden via www.thepressroom.nl/sensation. Alle persmaterialen zijn geschikt voor publicatie en rechtenvrij te gebruiken.