Knife Party op XO Live!
woensdag 20-02-2013 11:30
Dit is een origineel bericht van Extrema Outdoor BV
EINDHOVEN, 20 februari 2013 - Het wereldberoemde Knife Party prijkt sinds vandaag op het affiche van XO Live, voorheen Extrema Outdoor. De dubstepformatie geeft de enige Nederlandse festivalshow deze zomer op het dance-evenement. Radiopresentator Giel Beelen heeft dat vanochtend bekendgemaakt op 3FM. Zaterdag 13 juli beleeft het populaire festival zijn achttiende editie aan het strand van Aquabest. Extrema maakte overigens tevens vandaag bekend dat zijn festival Solar Weekend een editie zal hebben in Oslo en op Ibiza dit jaar.

Knife Party Knife Party is de wereldberoemde dubstepsensatie uit Australië van Rob Swire en Gareth McGrillen, ook wel bekend van de drum 'n' bassformatie Pendulum. Het duo heeft al meerdere wereldwijde hits gescoord, waaronder 'Internet Friends', 'Rage Valley' en natuurlijk de remixen van onder anderen Swedish House Mafia en Nero.

Vorig jaar nog gaf Knife Party een van de meest opvallende optredens van Lowlands en deze zomer geeft het duo de enige Nederlandse festivalshow op XO Live. En met nieuwe muziekproducties op komst is de hype rondom Knife Party nog in volle gang.

Innervisions Vorige week werd al bekend dat het spraakmakende Innervisions-collectief met de artiesten Henrik Schwarz, Âme, Dixon en gastmuzikanten maar liefst vijf uur lang verschillende liveoptredens zal verzorgen op een nieuw hoofdpodium op XO live. Op dit podium zal het programma meer geënt worden op techhouse, house en warme techno, zodat er op de andere hoofdpodia specifieker kan worden geprogrammeerd. Zo zal in de Quartz Arena de focus nog meer liggen op acts met rauwere muziek en show met veel visueel spektakel, zoals Knife Party.

Roer om Vorig jaar heeft de organisatie het roer omgegooid bij Extrema Outdoor. Naar eigen zeggen gelooft Extrema dat meer livemuziek en meer beleving op en rondom het podium het toekomstbeeld is van de nieuwe elektronische muziekfestivals. 's Werelds bekendste artiesten uit verschillende dance-genres zullen ook dit jaar weer afreizen naar Eindhoven. Vorig jaar gaven onder meer sterren zoals David Guetta, LMFAO, Nero, The Bloody Beetroots, Paul Kalkbrenner, 2ManyDJ's, Goldfish en Skunk Anansie's zangeres Skin gestalte aan het nieuwe concept XO Live.

Early Bird uitverkocht
De Early Bird-voorverkoop is in november van vorige jaar gestart en was snel uitverkocht. De reguliere voorverkoop is nu dus van start gegaan. Ook dit jaar heeft de organisatie het voor elkaar gekregen de ticketprijzen niet te laten stijgen; een festivalticket kost 59 euro. Voor CJP-kaarthouders is er wederom een korting van 7,50. De voorverkoop van het dancefestival wordt verzorgd door Timoco, online via www.xofestival.nl.
Links:
Organisatie info:
												Extrema Outdoor BV

Noot voor redactie, niet ter publicatie:

*Voor vragen en aanvullende informatie, persaccreditatie- en interviewaanvragen:
Siem Nozza,
Communicatie Extrema
e: Siem@extrema.nl
t: +31(0)88 77 177 04

*Festivalwebsite: www.xofestival.nl  // Persinfo: http://xofestival.nl/nl/info#press

Deel persbericht op:
Permanente link: