Economische kansen Duitse markt voor Nederlanders vergroot
Economische kansen Duitse markt voor Nederlanders vergroot
woensdag 20-02-2013 10:45
Dit is een origineel bericht van Golden Dutch Marktonderzoek + Exportadvies
PERSBERICHT
Krefeld, 20 februari 2013

Marktonderzoeksbureau Golden Dutch organiseert deze lente en zomer informatieve seminars om de economische kansen voor Nederlandse bedrijven in Duitsland te vergroten. Volgens minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) bestaan er voor Nederlanders op economisch gebied grote kansen op de Duitse markt. Om die kansen te benutten, moeten Nederlandse bedrijven hun kennis van de Duitse taal en de Duitse markt verhogen, zo pleitte hij eind vorig jaar tijdens een kennismakingsbezoek in Berlijn. In de seminarserie van Golden Dutch worden Nederlandse bedrijven dan ook optimaal voorbereid op het zakendoen in Duitsland. De seminars vinden plaats in Eindhoven en Amsterdam.

Samenwerking Nederland - Duitsland

De mening van de minister wordt tevens ondersteund door onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het CBS bevestigt dat het Nederlands-Duitse handelsvolume met 158,5 miljard euro (Bron: CBS, 2011) wereldwijd één van de grootste is. Daarmee is Duitsland de belangrijkste handelspartner voor Nederland, zowel wat betreft uit- als invoer. Nederland exporteert voor 82,1 miljard euro (Bron: CBS) aan goederen naar Duitsland. De economie in Duitsland draait beter dan in Nederland en veel Nederlandse bedrijven verleggen daarom de focus naar de Duitse markt. Zonder een goede kennis van de taal- en cultuurverschillen, is een start op de Duitse markt echter lastig.

"Golden Dutch is ervan overtuigd dat als Nederland een tandje bijzet, er een flinke stijging van de export uit voort kan komen. Dit kan onder meer gerealiseerd worden door een betere beheersing van de Duitse taal en een betere inleving in de culturele aspecten", aldus Maurice Balt, eigenaar en oprichter van Golden Dutch.

Wat leert de deelnemer tijdens de seminars?

Een start op de Duitse markt vergt bijzonder veel voorbereiding. De voorbereiding is essentieel en verhoogt de kans op succes. In de seminars van Golden Dutch gaan vooraanstaande Nederlandse en Duitse experts niet alleen in op Duitse taalvaardigheden, maar komen er ook culturele, juridische en praktische zaken aan bod. Bijvoorbeeld de oprichting van een Duitse GmbH (de Nederlandse bv), het aannemen van Duits personeel of het starten van een Duitse webshop. Met deze seminars bereidt Golden Dutch de ondernemer grondig voor op het zakendoen in Duitsland. Inschrijven voor één van deze seminars kan via duitsland-seminars.nl.

Meer over Golden Dutch

Golden Dutch is een marktonderzoeksbureau dat zich al vijf jaar inzet voor een goede samenwerking tussen Nederlandse en Duitse ondernemingen. In september 2012 heeft Golden Dutch een kantoor in Eindhoven geopend om het Nederlandse bedrijfsleven beter van dienst te kunnen zijn. Oprichter Maurice Balt (1970) heeft de Nederlandse nationaliteit en was voorheen werkzaam als hoofd kantoor Düsseldorf van de Nederlands-Duitse Kamer van Koophandel (DNHK). Meer informatie over Golden Dutch vindt u via golden-dutch.nl.
Links:
Organisatie info:
												Golden Dutch Marktonderzoek + Exportadvies
											 
												
											 
	                                			Noot voor de redactie, niet ter publicatie:
Voor meer informatie over dit persbericht en de seminars van Golden Dutch, kunt u contact opnemen via de onderstaande gegevens:

Maurice Balt
Kantoor Duitsland: 
Rhein Str. 93 
47798
Krefeld
Duitsland 
Tel. +49(0)2151-6224937
Fax. +49(0)2151-9869813 
krefeld@golden-dutch.nl

Kantoor Nederland: Golden Dutch 
Kantoornummer: 214.57 
Luchthavenweg 81
EIndhoven 
+31(0) 40-3050013
eindhoven@golden-dutch.nl
											 
											
											
Afdrukken:
Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door: