Consumentenbond roept 'Etos Maxi Luier' uit tot Beste Koop 2013
woensdag 20-02-2013 10:19
Dit is een origineel bericht van Etos
Zaandam, 20 februari 2013 - Tijdens de Negenmaandenbeurs in de RAI Amsterdam, riep de Consumentenbond de Etos Maxi Luier uit tot Beste Koop van 2013. Uit dit onafhankelijke onderzoek blijkt dat deze luier de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Etos speelt hiermee in op de wens van moeders: 98 procent van de Nederlandse moeders vindt het absorberende vermogen van de luier het meest belangrijk en wil droge billen voor haar kindje. Daarnaast is een aantrekkelijke prijs doorslaggevend in de aankoopkeuze. Marthe Commandeur, Category Manager baby-assortiment: "We zijn ontzettend blij en trots dat onze luier als Beste Koop uit de test komt. Bij Etos geloven we in betaalbare kwaliteit. Een gezin onderhouden is al duur genoeg, je wilt natuurlijk altijd de beste verzorging voor je kindje."

Moeder is zelfverzekerd
Nederlandse moeders zijn zelfverzekerd over de verzorging van hun kind. Zo geven zij zichzelf een acht of hoger voor het verschonen van de luier. Wanneer het op de keuze van een luier aankomt, vertrouwt 61 procent op eigen ervaring. Bij twijfel biedt het internet uitkomst (71%) of worden vrienden (51%) en oma's (47%) geraadpleegd.

Beste Koop 2013
De Etos Maxi Luier voor baby's van 7 tot 18 kg is door de Consumentenbond uitgeroepen tot de Beste Koop 2013. De luier heeft volgens het onderzoek de beste prijs/kwaliteit verhouding. De luiers zijn verkrijgbaar bij Etos en kosten Euro7.62 voor 40 stuks. Etos luiers zijn verkrijgbaar in de maten: new born, mini, midi, maxi, maxi plus, junior en extra large.

De top 5 opvallende plekken waar moeders regelmatig hun kind verschonen:
1. In de auto
2. Op een bankje in het openbaar
3. In een restaurant
4. In het vliegtuig
5. In een winkel

Over het onderzoek
Etos heeft 900 Nederlandse moeders gevraagd naar hun ervaringen op het gebied van moederschap en het gebruik van luiers. Het onderzoek op het gebied van moederschap is uitgevoerd door Panelwizard. Het onderzoeksbureau Blauw heeft de houding van de vrouw ten opzichte van het gebruik van luiers onderzocht. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.

Over Etos
Al meer dan 80 jaar maakt Etos persoonlijke verzorging bereikbaar voor iedereen in Nederland. We geloven dat met een goede verzorging de wereld aan je voeten ligt. Hiervoor heeft Etos alles in huis: voor iedere vrouw en voor iedere portemonnee. Etos is met ruim 530 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Elke dag staan 5.000 medewerkers klaar om klanten te verwelkomen en hen een deskundig en betrouwbaar advies te geven. Het assortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging-, baby- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een goed en voordelig eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Phillips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV.

Het hoofdkantoor van Etos is gevestigd in Zaandam.

Kijk voor meer informatie op www.etos.nl/pers
Volg Etos ook op Facebook en Twitter
Einde persbericht
Links:
Organisatie info:
												Etos

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal in hoge resolutie kun je contact opnemen met:

Afdeling Mediarelaties Etos
Telefoon:		088 - 659 2020
E-mail: 		pers@ahold.nl

Vera Möhrlein (Het PR Bureau)
Telefoon: 		020 - 670 2232