ANP en FD Mediagroep versterken samenwerking
woensdag 20-02-2013 12:54
Dit is een origineel bericht van ANP
ANP en FD Mediagroep versterken samenwerking

Zakelijke klant beter geïnformeerd

Rijswijk, woensdag 20 februari 2013 - FD Mediagroep en het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) hebben hun samenwerking op het gebied van business-informatiediensten vernieuwd en uitgebreid. De content van FD Mediagroep wordt opgenomen in producten van het ANP. Doel is om zakelijke klanten te informeren over wat er in hun eigen organisatie, bij concurrenten of in hun branche gebeurt, zodat daar adequaat op kan worden geacteerd.

ANPinBusiness, het onderdeel van het ANP dat de zakelijke markt bedient, neemt de content van de FD Mediagroep - waaronder die van de zakelijke krant Het Financieele Dagblad en online platform FD.nl - op in zijn maatwerkdiensten voor bedrijven, non-profits en overheden. Op basis van slimme zoektechnologie ontvangen afnemers specifieke informatie die voor hen belangrijk is; 24/7 via web-interfaces op nagenoeg elk device. Met de ANP-producten is het bovendien mogelijk de informatiebehoefte per individuele medewerker te bepalen. ANPinBusiness selecteert uit bijna alle Nederlandse nieuwsbronnen voor het vullen van de informatiesystemen.

FD Mediagroep en ANP zijn de nieuwe samenwerking aangegaan per 20 februari 2013.

Voor organisaties die een zakelijk abonnement hebben op Het Financieele Dagblad hebben, wordt het gemakkelijk gemaakt om artikelen uit de krant en van FD.nl op te nemen in de attenderingsdiensten van het ANP tegen beperkte meerkosten. Klanten van ANPinBusiness die nog geen corporate contract met het FD hebben, kunnen tegen een vergoeding voor auteursrechten voortaan ook artikelen uit Het FD opnemen in interne informatiediensten.

"Uitgangspunt was een topproduct te leveren en we denken dat dit is gelukt", zegt Guido van Nispen, CFO van het ANP. "De voor vele bedrijven, non-profits en overheden onmisbare FD-content kan nu breder ingezet worden in de diensten van ANPinBusiness. Bovendien wordt het FD intensiever in het verkoopproces betrokken, waardoor nog beter aan de eisen en wensen van de klant wordt voldaan."

Jacques Kuyf, CEO van FD Mediagroep, is verheugd over de nieuwe overeenkomst: "Via deze samenwerking intensiveren wij de relatie met bestaande relaties en klanten en boren we nieuwe markten aan. We kunnen onze producten en merkwaarden dus beter uitdragen. Het ANP is daarbij ook een natuurlijke partner die oog heeft voor onze belangen."

Over het Algemeen Nederlands Persbureau ANP

ANP is meer dan een persbureau.
ANPInMedia verzorgt in berichten, sms-alarmeringen, foto's, videoclips en -journaals, graphics, radiobulletins en teletekst nieuws voor vrijwel alle Nederlandse media (televisie, radio, kranten, internet, mobiel, magazines) en produceert dagelijks gemiddeld 350 tot 400 nieuwsberichten; 24 uur per dag, zeven dagen per week.
ANPInBusiness vermarkt, in samenwerking met uitgevers, onder meer digitale informatieproducten en de Nederlandse media-agenda in de zakelijke markt.
ANPInOpdracht produceert in opdracht tekst, foto- en videoreportages.
ANP Pers Support, een samenwerking tussen ANP en PR Newswire, ondersteunt het pr-beleid van bedrtijven en overheidsinstelling, met name door het uitsturen van persberichten naar de (social)media.
Het ANP bestaat sinds 1934 en is sinds 2010 eigendom van de Vereniging Veronica.

Over FD Mediagroep

FD Mediagroep is een multimediale onderneming waar Het Financieele Dagblad, BNR Nieuwsradio, Fondsnieuws, RedactiePartners en Company.info onderdeel van zijn. Een combinatie van print, radio, internet en events. De FD Mediagroep heeft als doel ondernemende mensen op elk gewenst moment van de dag te voorzien van nieuws en achtergronden.

Het Financieele Dagblad is opgericht in 1796 en is de enige kwaliteitskrant in Nederland met financieel-economische focus. Inmiddels is het aanbod uitgebreid met o.a. boeken, magazines, internet en events. Hiermee is Het Financieele Dagblad uitgegroeid tot dé nieuws- en inspiratiebron die op elk moment van de dag financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld van ondernemende mensen in Nederland, zowel zakelijk als privé.

----------------- Einde bericht --------------------
Links: