Wellinq neemt activiteiten en bepaalde activa Blue Medical over
vrijdag 15-02-2013 12:00
Dit is een origineel bericht van Wellinq Holding B.V.
Wellinq heeft onlangs de activiteiten en bepaalde activa van Blue Medical Devices B.V. ("Blue Medical") overgenomen. Blue Medical is een vooraanstaande partij op het gebied van onderzoek & ontwikkeling en productie van innovatieve medische producten voor de behandeling van hart en vaat ziekten.

Het assortiment ballonkatheters, stents en geneesmiddel-eluerende oplossingen wordt wereldwijd verkocht. Blue Medical heeft afgelopen jaar twee geneesmiddel-eluerende ballonkatheters succesvol geĆÆntroduceerd. Met deze overname wordt het bestaande assortiment van innovatieve medische hulpmiddelen van Wellinq's dochtermaatschappij PendraCare versterkt.

Het nieuwe bedrijf wordt onderdeel van Wellinq Holding B.V. en zal onder de naam Blue Medical Devices B.V. vanuit haar bestaande vestiging in Helmond opereren.

Over Wellinq:
Wellinq is een innovatief technologisch bedrijf met activiteiten in sensoring, medische hulpmiddelen en filtratie en scheiding. Wellinq Sensoring ontwerpt en produceert eigen druk en pH-sensoren in haar eigen halfgeleiders laboratorium en verkoopt sensoren, OEM-sensor modules en sensoring apparaten voor medische, industriƫle en milieutoepassingen. Wellinq Medical ontwikkelt en produceert innovatieve en kwalitatief hoogwaardige medische hulpmiddelen voor de cardiologie, urologie en gastro-enterologie markt. Wellinq Separation produceert microsieves voor bulk filtratie en chemische scheiding met behulp van foto lithografische technieken uit de halfgeleiderindustrie. Onze dochtermaatschappijen zijn PendraCare International B.V., Sentron Europe B.V. and SieveCorp B.V. en er werken op dit moment ongeveer 100 mensen.
Links:
Organisatie info:
												Wellinq Holding B.V.

Voor meer informatie over deze overname en de producten van Wellinq:
Barry de Reuver
+31 (0)594510755