Weerplaza weerleverancier NOS
vrijdag 15-02-2013 13:32
Dit is een origineel bericht van Weerplaza.nl
Vanaf vandaag is Weerplaza de 'weerleverancier' van de NOS. In samenwerking met de NOS weerredactie stelt zij dagelijks de weersverwachting op. Het gaat om de weerberichten op NOS.nl, Radio 1, NOS Teletekst en de NOS app's en mobiele site. Verder levert Weerplaza de weersgegevens voor het weerbericht op televisie in het NOS Journaal.

De meteorologen van Weerplaza hebben ruime ervaring met het weer voor de NOS. Van 1995 tot 2010 verzorgden zij ook dagelijks de weerberichten. Deze lange traditie van samenwerking wordt nu weer voortgezet. Het weerteam van Weerplaza bestaat uit Michiel Severin, Marco Verhoef en Ben Lankamp. Al geruime tijd is Marco Verhoef ook bij de NOS te zien als weerpresentator. De meteorologen vormen een hecht team dat snel inspeelt op de actualiteit van het weer.

Directeur René Westening van Infoplaza, het bedrijf dat Weerplaza exploiteert, is trots dat Weerplaza opnieuw de weergegevens aan de NOS zal leveren: "We hebben altijd een warme band met de NOS gehad en zijn verheugd dat de samenwerking weer wordt voortgezet''.
Links:
Organisatie info:
												Weerplaza.nl

Noot voor de redactie:
Weerplaza.nl is een onderdeel van Infoplaza B.V. dat diverse consumentenplatformen exploiteert met informatie waar elke dag over gepraat wordt, zoals het weer, files op de weg en het openbaar vervoer. Op Weerplaza.nl, OVplaza.nl en Verkeerplaza.nl kunnen consumenten snel, gemakkelijk en op overzichtelijke wijze hun informatie vinden. Weerplaza.nl is de snelst groeiende website voor het weer in Nederland, met afgelopen wintermaand een nieuw bezoekersrecord van ruim 5 miljoen bezoeken.

In de zakelijke markt wordt de content van Infoplaza door diverse sectoren als overheid, agrarische en bouwsector gebruikt voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Door de samenwerking met de NOS en andere grote mediapartners zoals NU.nl, Startpagina, AD en de Volkskrant bereikt Infoplaza dagelijks bijna de gehele Nederlandse bevolking.

Deel persbericht op:
Permanente link: