Information Builders opent Europees hoofdkantoor in Amstelveen
vrijdag 15-02-2013 14:00
Dit is een origineel bericht van Information Builders
Amsterdam - 15 februari 2013 - Information Builders, de onafhankelijke ontwikkelaar van software voor business intelligence (BI) & analytics, informatie-integriteit en integratie, maakt bekend het Europese hoofdkantoor in Amstelveen te hebben gevestigd. Het nieuwe hoofdkantoor zal alle landenorganisaties en agentenvan Information Builders in Europa ondersteunen. Information Builders ziet Europa als cruciaal voor verdere expansie. Vanuit het nieuw opgerichte hoofdkantoor is het bedrijf beter in staat de relaties met klanten, prospects, partners en leveranciers te versterken, om meer en gerichtere new business initiatieven in diverse sectoren te ondernemen en om goede gecentraliseerde ondersteuning te geven aan zowel klanten, prospects als aan de diverse lokale vestigingen in Europa.

"Europa is een belangrijke markt voor ons. Het is noodzakelijk dat we onze focus op de regio versterken om verder te kunnen groeien," zegt Small,senior vice president International. "Onze klanten hebben ons verzocht om hen meer gecentraliseerde ondersteuning over heel Europa te geven. De oprichting van het Europese hoofdkantoor stelt ons daartoe in staat."

Als onderdeel van de groeiende organisatie heeft Infomation Builders Dennis Bartels angesteld als Vice President European Headquarters.
"Wij zijn er trots op dat Information Builders voor Nederland heeft gekozen.
De Nederlandse vestiging heeft een goed track record, met tal van grote internationale klanten. Daarnaast zitten wij dichtbij Schiphol en de kwaliteit van de Nederlandse infrastructuur en de arbeidsmarkt is erg goed," zegt Dennis Bartels. Bartels werkt twintig jaar bij Information Builders en heeft diepgaande kennis van het bedrijf, de producten en de markt. Dennis rapporteert rechtstreeks aan David Small.

Verschillende leden van het internationale management team zullen Amstelveen als uitvalsbasis hebben, waaronder Roland Kinket, director EMEA Professional Services en Anoma van Eeden, director International Marketing. Verder is Information Builders actief op zoek naar nieuwe medewerkers.

De behoefte aan centrale support wordt onderschreven door Maurice van Veghel, CIO van Sligro: "In de vijf jaar dat Sligro samenwerkt met Information Builders zijn we onder de indruk geraakt van de betrokkenheid van het bedrijf bij klanten zoals wij. Door een Europees hoofdkantoor te openen, brengt het bedrijf die betrokkenheid naar een nog hoger niveau . Bovendien laat Information Builders ons hiermee zien vertrouwen te hebben in de kracht van de wereldwijde BI markt. Wij verwachten profijt te kunnen trekken van de versterkte aanwezigheid van het bedrijf in Europa".

Over Information Builders
Information Builders helpt organisaties om ruwe data te transformeren tot waardevolle informatie. De software-oplossingen voor business intelligence en analytics, integratie en data-integriteit stellen mensen in staat om slimmer beslissingen te nemen, klantrelaties te versterken en groei te stimuleren. De toewijding aan het succes van onze klanten is in de sector ongeƫvenaard. Daarom vertrouwen tienduizenden vooraanstaande organisaties op Information Builders als betrouwbare partner. Information Builders (1975) heeft het hoofdkantoor in New York en vestigingen in de hele wereld. Het is een van de grootste onafhankelijke, private bedrijven in de sector. Ga voor meer informatie over Information Builders naar informationbuilders.nl of volg Information Builders via @infobldrsnl, Facebook en LinkedIn.
Links:
Organisatie info:
												Information Builders

Voor meer informatie over Information Builders kunt u contact opnemen met Paul-Jan Piekema, Marketing Manager, Information Builders Benelux.
Tel: +31 (0)20 456 33 15;
E-mail: paul_jan_piekema@ibi.com