Combattimento opvolger van Combattimento Consort Amsterdam
donderdag 14-02-2013 17:00
Dit is een origineel bericht van Stichting Combattimento
Combattimento is de nieuwe naam van het ensemble dat voortbouwt op het erfgoed van Combattimento Consort Amsterdam.

In juli werd bekend dat artistiek leider en oprichter van Combattimento Consort Amsterdam, Jan Willem de Vriend, zich volledig gaat richten op zijn activiteiten als dirigent. Combattimento Consort Amsterdam houdt daarmee in januari 2014 op te bestaan. De overige leden bezonnen zich op een nieuw initiatief, dat met 'Combattimento' nu gestalte krijgt.

Inmiddels heeft Combattimento voor het seizoen 2013-2014 een aantal prachtige producties in voorbereiding, zoals Purcell's opera The Fairy Queen, in samenwerking met de Nationale Reisopera, de reprise van de buitengewoon succesvolle productie Pearl met Scapino Ballet Rotterdam en een programma met alt Helena Rasker: Typisch Combattimento. Verder wordt de traditie van het Weihnachts-Oratorium voortgezet. In 2014 vindt dit plaats in samenwerking met het Nederlands Kamerkoor en onder leiding van Jan Willem de Vriend.

De sprankelende en enthousiaste stijl van spelen, de afwisselende programma's en de liefde voor bekende én onbekende meesterwerken uit de vroeg- en hoogbarok zullen kenmerkend zijn voor Combattimento. Het ensemble richt zich voorts op samenwerking met inspirerende topsolisten.
In januari 2014 wordt groots afscheid genomen van Combattimento Consort Amsterdam en gaat het stokje op feestelijke wijze over in handen van de leden van het ensemble. Daarover wordt in de loop van dit seizoen meer bekend gemaakt. De activiteiten van Combattimento vallen onder een nieuw bestuur van de nieuwe stichting Combattimento.

Combattimento Consort Amsterdam speelt dit seizoen nog 30 concerten in binnen- en buitenland, waaronder binnenkort de Vier Jaargetijden en de Matthäus Passion.
Links:
Organisatie info:
												Stichting Combattimento

Voor meer informatie over Combattimento:
Stichting Combattimento
Wouter Mijnders