Royaan reikt eerste Gouden Van Dobben Award uit
Royaan reikt eerste Gouden Van Dobben Award uit
maandag 11-02-2013 10:11
Dit is een origineel bericht van Royaan Groep (Buitenfood B.V.)
Snackproducent Royaan (Van Dobben en Kwekkeboom) wil cafetariahouders helpen hun rendement te vergroten. Horecaondernemingen, en cafetaria's in het bijzonder, staan in de huidige markt zwaar onder druk. In 2012 realiseerde slechts 1 op de 10 cafetariahouders groei en gemiddeld liep de omzet met 4% terug ten opzichte van 2010. Daarmee zijn cafetaria's een van de hardste dalers binnen het horecasegment. Van Dobben startte om deze reden een rendementsprogramma om haar afnemers te helpen hun onderneming beter te laten renderen. Onderdeel van dit programma is de Gouden Van Dobben Award die afgelopen week werd uitgereikt aan een Gelderse snackbar.

Met meer dan 65 jaar ervaring en liefde voor het vak weet Van Dobben als geen ander hoe je het beste rendement kunt behalen en deze kennis wil zij graag delen met haar afnemers. Binnen het rendementsprogramma organiseerde Van Dobben in aanloop naar de jaarlijkse Horecava een grote winactie voor cafetariahouders en horecaondernemers die de croquetten en bitterballen van het merk Van Dobben verkopen. Deelnemers hoefden alleen in een korte toelichting aan te geven waarom hun onderneming een restyling verdiende.

Van Dobben werd het meest overtuigd door de inzending van de gebroeders Peters, eigenaren van Snackbar-Partyservice De Zonnemaat in Zevenaar. Zij wonnen de Gouden Van Dobben Award. Met deze prijs heeft De Zonnemaat een restyling ter waarde van 10.000 euro in de wacht gesleept. Een styling adviseur van Royaan gaat de eigenaren helpen om het rendement van hun zaak te verhogen. Onder meer met adviezen over aanpassingen in het meubilair, prijsstelling van producten, het aantrekkelijk etaleren van het assortiment in de koelvitrine en de verlichting in de zaak.

Flip Houtman, marketing directeur van Royaan: "We willen de Gouden Van Dobben Award mogelijk jaarlijks gaan uitreiken. We zijn ervan overtuigd dat je door je te richten op kwaliteit, vernieuwing, verleiding en service meer tevreden klanten kunt hebben en zo meer inkomsten kunt genereren. Voor tips op dit gebied kunnen cafeteriahouders altijd terecht bij onze vertegenwoordigers."

Ook restyling voor Van Dobben zelf
Tijdens de Horecava begin januari liet snackproducent Royaan zelf ook een tweetal productinnovaties zien; de vernieuwde Van Dobben croquet en het nieuwe Broodje Van Dobben. De smaakmakers van Van Dobben hebben hun uiterste best gedaan om hun croquet en bitterballen nog lekkerder te maken door terug te gaan naar de originele receptuur van Aat van Dobben uit 1945, vertaald naar de smaak van nu. Het Broodje Van Dobben is van ambachtelijke kwaliteit, heeft een bite en is zacht van binnen, net als de Van Dobben croquet zelf. De speciale vorm van het broodje is daarbij ook nog eens functioneel: de kroket past er perfect in zodat men zonder te knoeien van de croquet kan genieten. Het broodje is te herkennen aan het Van Dobben logo op ouwel.

De restyling van Snackbar-Partyservice De Zonnemaat wordt in april afgerond.

[Einde bericht]

Foto (vrij van rechten te gebruiken)
Horecaondernemingen, en cafetaria's in het bijzonder, staan in de huidige markt zwaar onder druk. Van Dobben startte daarom een rendementsprogramma om haar afnemers te helpen meer rendement te behalen. Onderdeel van dit programma is de Gouden Van Dobben Award en een restyling ter waarde van 10.000 euro die deze week werd uitgereikt aan een Gelderse snackbar.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Royaan Groep (Buitenfood B.V.)
											 
												
											 
	                                			Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Royaan BV, Marianne de Bruijn, 
tel. 020 - 4525225 (Creative Venue, communicatieadvies en PR).

Over Royaan 
Royaan is actief op de Nederlandse markt voor diepvriessnacks. Met een omzet van Euro71 miljoen, is de onderneming met name sterk in merkproducten voor snackbar/cafetaria's, horeca en catering. Via het foodservice kanaal worden de merken  Buitenhuis, Willie Dokter, Laan, Van Dobben en Kwekkeboom afgezet. Via de retail verkoopt Royaan aan de consument onder de merken Van Dobben, Bakker (kaassoufflés), Tjendrawasih en Mayam (oosterse snacks). Bij Royaan werken 275 medewerkers op vijf locaties in Nederland.

Royaan is in 2007 ontstaan uit de fusie tussen de familiebedrijven Buitenhuis Snacks en Cold Food, de eigenaar van Kwekkeboom en Van Dobben. Deze fusie werd mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse investeringsmaatschappij NPM Capital, die sindsdien de verdere expansie van Royaan heeft gesteund. In het jaar van de fusie is Bakker Kaassoufflés gekocht, in 2010 de maker van oosterse snacks Tjendrawasih en begin 2011 gehaktballenspecialist Willie Dokter. www.royaan.nl  

Over Van Dobben 
Van Dobben is vooral bekend door de heerlijke croquetten. Op 28 juni 1945 opende Aat van Dobben in hartje Amsterdam een broodjeszaak. Het startpunt van de bekende Van Dobben croquetten. Deze croquetten zijn rijke, goedgevulde ragouts met lekkere blokjes vlees in een krokant jasje. Maar er zijn tegenwoordig ook andere lekkernijen, zoals de rundvlees saucijzenbroodjes. Ook heel erg Van Dobben. www.vandobben.nl

Over Kwekkeboom
Kwekkeboom is natuurlijk bekend van de rundvleeskroketten en bitterballen. Dat zijn op zichzelf bijzondere lekkernijen met een heel eigen smaak. Maar Kwekkeboom bereidt veel meer specialiteiten, die alleen al door de verrassende ingrediënten een geheel eigen karakter hebben. Met Kwekkeboom serveert u altijd iets bijzonders. Ambachtelijk, authentiek en smaakvol. Juist dat maakt de unieke smaak van de enige, echte Kwekkeboom. En dát blijft: toen, nu en voor altijd... Superieure smaak sinds 1900.
www.kwekkeboom.nl
											 
											
											
Afdrukken:
Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: