VeiligVerkeerCarnaval.nl brengt carnavalsvierders veilig thuis
vrijdag 08-02-2013 09:02
Dit is een origineel bericht van www.feestkleding365.nl
Utrecht, 8 februari 2012

Non-profit initiatief gaat strijd aan met alcoholgebruik in het verkeer tijdens carnaval

De website VeiligVerkeerCarnaval.nl helpt carnavalsvierders om veilig thuis te komen. Op de site kunnen zij een rit naar huis of een logeeradres regelen via het particuliere circuit. De initiatiefnemers willen met deze website een bijdrage leveren aan het terugdringen van het rijden onder invloed tijdens carnaval.

VeiligVerkeerCarnaval.nl is een initiatief van Feestkleding 365. Vorige week publiceerde deze website gegevens waaruit bleek dat 12.500 personen tijdens carnaval in de auto stappen bij een beschonken bestuurder. Het organiseren van vervoer en verblijf blijkt voor veel carnavallers een probleem.

Directeur José Cabrera y Charro van Feestkleding 365: "Wij zijn erg geschrokken van de cijfers en hebben daarom direct contact opgenomen met Veilig Verkeer Nederland. VVN gaf aan dit belangrijke problematiek te vinden en het volgend jaar op de agenda te willen zetten. Omdat er levens op het spel staan hebben wij echter besloten om direct actie te ondernemen. Elke dronken bestuurder vinden wij er één teveel."

Dat er behoefte is aan een dergelijk platform blijkt uit het feit dat er enkele dagen na de lancering al meer dan honderd advertenties staan voor zowel vervoer als slaapplaatsen.
Links:
Organisatie info: