Wetenschappelijk tijdschrift Neurology publiceert opvallende onderzoeksresultaten over Cefaly®, de effectieve medicatievrije behandelmethode bij migraine
donderdag 07-02-2013 16:27
Dit is een origineel bericht van PR Newswire
LUIK, België, February 7, 2013 /PRNewswire/ --

Het Amerikaanse wetenschappelijke tijdschrift Neurology publiceert in de komende editie de positieve resultaten van de klinische studie PREMICE naar de effectiviteit en veiligheid van het medische apparaat Cefaly (R) bij de preventie van migraine.
Cefaly(R): effectief en zonder bijwerkingen
Neurology, het officiële tijdschrift van the American Academy of Neurology, tevens wereldwijd het meest geciteerde blad op het gebied van neurologie, publiceert op 6 februari 2013 de resultaten van de klinische multicenter studie PREMICE (PREvention of MIgraine with CEfaly(R)). De resultaten bevestigen de effectiviteit van Cefaly(R) in de vermindering van het aantal migraineaanvallen. In de derde maand van de behandeling werd een significant statistisch verschil waargenomen in het percentage responders in de Cefaly(R)-groep in vergelijking met de placebogroep. Bijna 70% van de patiënten verklaarde in de studie tevreden of zeer tevreden te zijn over de behandeling met Cefaly(R). Met name de vermindering in het medicijnverbruik was indrukwekkend. Namelijk -37% in de Cefaly(R)-groep en zo goed als afwezig in de placebogroep. In de groep responders lag de vermindering in het medicijnverbruik zelfs op bijna 75%. Cefaly(R) kent, in tegenstelling tot de klassieke behandeling met medicatie, geen bijwerkingen en contra-indicaties. Cefaly(R) als middel tegen migraine kan derhalve bogen op een onovertroffen combinatie van veiligheid en effectiviteit.
Een abstract van het onderzoek inclusief de opzienbarende resultaten is hier te lezen
Het middel Cefaly(R)
Cefaly(R) is een innovatief medisch apparaat dat beschermd wordt door een aantal patenten. Het is het eerste apparaat dat transcraniële neurostimulatie levert. Craniale neurostimulatie is een techniek die al meerdere jaren invasief - dus met geïmplanteerde neurostimulators, vergelijkbaar met een pacemaker- in de neurologie wordt toegepast. Cefaly(R) brengt deze technologie een stap verder door de realisatie van een eenvoudig, lichtgewicht, betaalbaar en handig apparaat dat migrainepatiënten een non-invasieve medicijnvrije behandelingsmogelijkheid geeft. Een zelfklevende electrode wordt op het voorhoofd van de patiënt geplakt, waar het apparaat net als een bril overheen wordt geplaatst. Nauwkeurig gedoseerde micro-impulsen worden vervolgens afgegeven via de electrode aan de zenuwuiteinden in de bovenste tak van de drielingzenuw (nervus trigeminus). Cefaly(R) is zowel preventief toepasbaar (eenmaal daags 20 minuten) als tijdens een migraine- of hoofdpijnaanval (een aantal keer achter elkaar 20 minuten).
In Europa is Cefaly(R) beschikbaar voor een testperiode van 40 dagen voor een all-in prijs van EUR 49,-. Als het apparaat aansluitend wordt aangeschaft, wordt dit bedrag van het aanschafbedrag (EUR 295,-) afgetrokken, zodat men door EUR 246,- bijbetaling het apparaat kan kopen.
Eerdere publicaties
Eerder werd het kalmerend effect van Cefaly(R) aangetoond in een andere, recente, studie waarvan het resultaat is gepubliceerd in BMS Neurology: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22035386
Einde persbericht
Over de fabrikant
Cefaly(R) is een product van het Belgische bedrijf STX-Med. Cefaly(R) wordt in Nederland op de markt gebracht door Lux Medical B.V. Lux Medical heeft als doel de introductie van innovatieve medische applicaties in de Nederlandse zorgsector. http://www.luxmedical.nl

STX-Med

CONTACT: Voor meer informatie, beeld of uitleenmogelijkheden kunt ucontact opnemen met: LE PR, Lot Bosch van Drakestein / Esther Muller,06-13-03-25-82 / 06-51-26-91-39, Lux Medical, Hans Kerssemakers -06-15-94-08-28, STX-Med, ZI des Hauts Sarts, 4ème Avenue N°5, B-4040,Herstal, Luik, Belgie, Telefoon: +3243676722, Fax: +3243676702,info@stx-med.com
Organisatie info:
Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Bevindt uw mediadoelgroep zich ook buiten Nederland en wilt u die bereiken? Bekijk dan de mogelijkheden bij wereldwijd of neem contact met ons op.

ANP Pers Support
Verrijn Stuartlaan 7