Nationale sessie van het Europees Jeugdparlement in Amsterdam
donderdag 07-02-2013 12:47
Dit is een origineel bericht van Europees Jeugdparlement
Van 8 t/m 10 februari komen meer dan 100 middelbare scholieren uit heel Nederland op het Sint Ignatiusgymnasium te Amsterdam bijeen voor de Nationale Selectieronde van het Europees Jeugdparlement, "Amsterdam2013".

De jonge deelnemers - van 15 tot 18 jaar - zullen het hebben over onderwerpen die hoog op de Europese agenda staan op dit moment, zoals de rol die de EU moet spelen in het groeiende probleem van obesitas tot oplossingen voor het Europees asielsysteem. Alle onderwerpen kunnen worden gevonden op de website http://www.eyp.nl/sessies-2/national-selection-conference-2013/topics/

De conferentie begint met 'Teambuilding' (vrijdag 8 februari), gevolgd door de 'Commissiebesprekingen' (zaterdag 9 februari) en eindigt met de Plenaire Vergadering die op 10 februari zal worden gehouden in het Koninklijk Instituut voor de Tropen te Amsterdam. Daar zullen de jongeren hun resoluties aanbieden aan de vergadering en verdedigen, er zal over worden gedebatteerd en gestemd. De resoluties worden opgestuurd naar leden van het Europees Parlement en andere partners.

We nodigen u van harte uit om verslag te doen van de sessie. Voor nadere informatie en het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met Florentine Oberman, projectleider, via 0641269401 of nationals@eyp.nl. Hoge kwaliteit beeldmateriaal van de sessie is verkrijgbaar op aanvraag.

Voor meer informatie: www.eyp.nl of www.eyp.org.

Over het Europees Jeugdparlement
Het Europees Jeugdparlement is een van de grootste platformen voor politiek debat, interculturele uitwisseling, politiek educatief werk en de uitwisseling van idee├źn onder jongeren uit heel Europa. Het Europees Jeugdparlement is actief in 36 landen, waar duizenden jongeren als vrijwilligers actief zijn.
Links:
Organisatie info:
												Europees Jeugdparlement

13TH NATIONAL SELECTION CONFERENCE OF EYP THE NETHERLANDS
NATIONALS@EYP.NL

FLORENTINE OBERMAN
PROJECTLEIDER
+31(0)641269401
FLORENTINE.OBERMAN@EYP.NL

ZAHRA RUNDERKAMP
VOORZITTER
+31(0)620160726