NUVO Keurmerk 2013: nieuw landelijk keurmerk voor optiekbranche.
maandag 04-02-2013 09:30
Dit is een origineel bericht van NUVO
De Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO) gaat met het NUVO Keurmerk kopers van een bril of contactlenzen meer zekerheid bieden. Aangesloten optiekbedrijven, herkenbaar aan de NUVO Keurmerksticker, garanderen kopers niet alleen dat ze geholpen worden door gediplomeerd personeel, maar ook een veilige aanbetaling en bij onverhoopte klachten kunnen kopers de onafhankelijke geschillencommissie inschakelen.

Brigitte Wieman, algemeen secretaris van de NUVO: 'Consumenten kunnen op een aantal manieren controleren of een optiekbedrijf aangesloten is bij de NUVO en of het bedrijf het NUVO Keurmerk mag voeren. Zo staat op de NUVO Keurmerksticker altijd een actueel jaartal. Deze stickers zijn duidelijk zichtbaar op de winkeldeur of -ruit aangebracht. Bovendien kunnen consumenten in de winkel naar het op naam gestelde NUVO Keurmerkcertificaat vragen. Daarnaast kunnen ze een check doen via www.nuvo-keurmerk.nl.'

'Algemene onafhankelijke voorlichting is, naast de landelijke invoer van het NUVO Keurmerk, een belangrijke activiteit van de NUVO. Hiervoor lanceert de NUVO in 2013 circa 50 korte informatiewebsites voor de consument over optiekonderwerpen zoals 'droge ogen' en 'garantie op montuur en glazen'. Samen met het NUVO Keurmerk geven we de consumenten hiermee meer duidelijkheid en zekerheid bij de aankoop van een bril of contactlenzen', aldus Marc Asselbergs, NUVO voorzitter.

De NUVO vertegenwoordigt 1.400 van de ruim 2.000 Nederlandse optiekbedrijven. Daarmee is de NUVO op optiekgebied de belangrijkste brancheorganisatie in Nederland. Optiekbedrijven aangesloten bij de NUVO zijn te herkennen aan het NUVO Keurmerk. Ga voor meer informatie naar www.nuvo-keurmerk.nl of www.nuvo.nl.
Links:
Organisatie info:
												NUVO

Voor vragen, interviews en andere zaken over dit bericht kunt u contact opnemen met Brigitte Wieman (algemeen secretaris van de NUVO) bereikbaar op tel.: 0348 - 43 65 90 of per e-mail: info@nuvo.nl.
Relevante websites:
www.nuvo-keurmerk.nl
www.nuvo.nl

Beeldmateriaal voor publicaties
Te downloaden op www.nuvo-keurmerk.nl/pers

Achtergrondinformatie NUVO
De Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO) is opgericht in 1948 en is een vereniging van en voor optiekbedrijven. Met 1.400 aangesloten vestigingen vertegenwoordigt de NUVO het merendeel van de ruim 2.000 optiekwinkels in Nederland.

Het werk van de NUVO bestaat uit zowel het behartigen van de collectieve belangen van de optiekbranche als het bieden van individuele ondersteuning aan de aangesloten bedrijven.

De NUVO wil de kwaliteit van de optiekbranche op niveau houden en zo mogelijk verbeteren om optimaal zien en oogzorg toegankelijk te houden voor een breed publiek.

Deel persbericht op:
Permanente link: