Eerste seniorenmagazine op tablet
maandag 04-02-2013 13:57
Dit is een origineel bericht van Unie KBO
Senioren stappen massaal over op de tablet. Reden voor ouderenorganisatie Unie KBO om het ledenmagazine Nestor (oplage 190.000) ook beschikbaar te stellen als app. Het eerste ouderenblad op tablet in Nederland slaat direct aan: de eerste editie werd direct na het verschijnen al bijna 1500 keer gedownload. De Nestor-app wordt op vrijdag 8 februari a.s. feestelijk onthuld tijdens de première van de Nestor-salonconcerten door Wibi Soerjadi, die met zijn ouders op de cover staat.

De tablet slaat enorm aan bij senioren. Ingrid Nies, hoofdredacteur Nestor: ‘Het grote voordeel van een tablet is, dat hij zo eenvoudig en intuïtief te bedienen is. Ook 70-plussers die de aansluiting met de computer hebben gemist, kunnen met de tablet wél overweg. En een tablet biedt senioren alles waar ze behoefte aan hebben: ze kunnen ermee internetten, e-mailen, foto’s en filmpjes bekijken, spelletjes doen (kaarten, puzzelen), muziek luisteren en kranten en boeken lezen met letters zo groot als nodig is, of videogesprekken voeren met de kinderen en kleinkinderen. En het is niet zo’n log apparaat dat veel ruimte inneemt. Ze kunnen hem overal gebruiken, in hun favoriete stoel of als ze ziek op bed liggen.’

Handig voor Benidorm-gangers
Seniorenorganisatie Unie KBO speelt in op het snelgroeiende tabletgebruik onder haar leden door het magazine Nestor nu ook op tablet toegankelijk te maken. Nies: ‘Ook handig voor senioren die bijvoorbeeld overwinteren in Benidorm.’ De tabletversie bevat diverse verrijkingen, zoals filmpjes, extra foto’s, fiets- en wandelkaarten. Leden kunnen het magazine gratis downloaden, niet-leden betalen € 1,79 per editie (of € 13,99 per jaar). Er is zowel een versie voor iPad (iOS) als voor Android. Het eerste seniorenmagazine op tablet verschijnt tien keer per jaar. Op de cover van de eerste editie staat Wibi Soerjadi met zijn ouders. Wibi start op 8 februari een speciale reeks salonconcerten voor Nestorlezers.
Organisatie info:
												Unie KBO

Wij nodigen u en uw partner van harte uit om bij de feestelijke onthulling op de première van de Nestor-salonconcerten van Wibi Soerjadi aanwezig te zijn.  De onthulling is op vrijdag 8 februari om 20.15 uur op Landgoed De Wulperhorst in Zeist. Meld u hiervoor aan bij Suzanne Meeboer, e-mail smeeboer@uniekbo.nl

Voor foto's, meer informatie: hoofdredacteur Ingrid Nies, inies@uniekbo.nl, mobiel 06-30107302