Philips en Schwarzenegger roepen steden op over te schakelen op LED
donderdag 31-01-2013 17:54
Dit is een origineel bericht van Philips Electronics Nederland B.V.
Philips en Arnold Schwarzenegger roepen steden op om over te schakelen op LED-verlichting

Wenen, Oostenrijk - Op de eerste internationale conferentie over duurzame energie georganiseerd door het R20-initiatief ('Regions of Climate Action') hebben Philips en R20 de aandacht gevestigd op de voordelen die een snelle omschakeling naar slimme en energiezuinige LED-verlichting biedt voor subnationale overheden (deelstaten, regio's, provincies/districten en steden).

"LED-technologie heeft haar betrouwbaarheid bewezen en het is nu tijd om de invoering ervan te versnellen. Met LED-verlichting kunnen gemeenten de veiligheid voor hun inwoners verbeteren, de energiekosten voor de belastingbetaler terugdringen en middelen vrijmaken voor de bevordering van economische groei", aldus Eric Rondolat, CEO van Philips Lighting.

"In steden, deelstaten en provincies valt nog heel veel winst te behalen op het gebied van energiezuinigheid", aldus Arnold Schwarzenegger, oprichter en voorzitter van het R20-initiatief. "Wij zijn verheugd dat Philips zich heeft aangesloten bij onze campagne voor energiezuinige gebouw- en straatverlichting. Iedereen kan een 'actieheld' zijn door bij te dragen aan de opbouw van duurzame gemeenschappen en de bestrijding van klimaatverandering."

Tijdens de conferentie hebben Philips en R20 gezamenlijk aangekondigd dat zij in de loop van het eerste kwartaal van 2013 een 'toolkit' voor LED-straatverlichting zullen introduceren. Hiermee kunnen subnationale overheden snel actie ondernemen voor betere straatverlichting met LED-technologie.

Momenteel stijgt de efficiëntie van het algemene elektriciteitsverbruik met ca. 1 procent per jaar. Recent onderzoek heeft aangetoond dat een verhoging van dit tempo naar 3 procent per jaar tussen nu en 2030 een wereldwijde besparing van maximaal 1900 miljard Euro kan opleveren, doordat er minder in energie-infrastructuur geïnvesteerd hoeft te worden. Op de middellange termijn zou een dergelijke maatregel aanzienlijke besparingen op overheidsbegrotingen opleveren.

Steden zijn verantwoordelijk voor ca. 70 procent van het wereldwijde energieverbruik. Circa 50 procent van de energiekosten in steden is toe te rekenen aan de verlichting van openbare ruimtes (zoals straten, parken, kantoorgebouwen en scholen).

LED verlichting biedt dus mogelijkheden voor stadsbesturen om hun elektriciteitsrekening te verlagen en meer ruimte te creëren op hun begrotingen.

Net zo belangrijk is dat stadsbesturen met LED-verlichting de veiligheid in hun stad kunnen verbeteren. De voordelen van LED-verlichting op dit gebied worden bevestigd door inwoners. The Climate Group heeft in 12 steden over de hele wereld een proefproject met LED-verlichting uitgevoerd. Uit dit onderzoek bleek dat inwoners de voorkeur geven aan LED-verlichting: 90 procent ondersteunt de invoering van LED verlichting in steden, onder meer vanwege het verbeterde veiligheidsgevoel.

PHILIPS PARTICIPATION AT THE VIENNA R20 CONFERENCE

Eric Rondolat, CEO Philips Lighting
Panel 1: "The Energy Mix of the Future"
Thursday, 31 January 2013 at 10.15 am CET

Robert Pfarrwaller, CEO Philips Austria
Panel 2: "Empowering Regions to Implement New Energy Solutions'' (keynote)
Thursday, 31 February 2013 at 1.30 pm CET

Harry Verhaar, Senior Director Energy and Climate Change, Philips Lighting
Panel 4: "Technologies for a Smart Future"
Friday, 01 February 2013 at 9.30 am CET
Links:
Organisatie info:
												Philips Electronics Nederland B.V.

Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Liesbeth De Smedt
External Communications Manager, Lighting
Philips Electronics Nederland B.V
Tel +31 6 1134 8365
liesbeth.de.smedt@philips.com

Christophe Nuttall
R20 Executive Director
Email: Cnuttall@regions20.org

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHIA) is een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Met het hoofdkantoor gevestigd in Nederland, heeft Philips - met in 2012 een omzet van EUR 24.8 miljard - wereldwijd circa 118.000 werknemers in dienst, met verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming is marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede op het gebied van scheerapparaten en haartrimmers, home & portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer nieuws over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum.

About R20

The R20 Regions of Climate Action a non-profit organization founded in 2010 by Governor Arnold Schwarzenegger and other global leaders in cooperation with the United Nations. The R20 is a coalition of partners led by regional governments that work to promote and implement projects that are designed to produce local economic and environmental benefits in the form of reduced energy consumption and greenhouse gas emissions; strong local economies; improved public health; and new green jobs. These local actions can help the world achieve our shared global environmental and economic goals.

"R20 is not just another NGO or network of regions; it is much more than that. It is a real coalition of forces which believe that climate change and green economic development can be tackled at the subnational level." - Gov. Arnold Schwarzenegger, in the Global Journal, May-June 2011

Ways to Take Action:

-Sub-national governments committed to measurable carbon emission reductions from low carbon economic development may join as members.
-National governments may join as observers to work with this sub-national alliance.
-Low carbon technology companies and project developers may join as R20 Partners.
-Investors, sovereign wealth funds, development banks, and other financial institutions may join as R20 Green Finance Network Partners.
-Philanthropy may join for policy support, co-funding R20 secretariat startup, or investing endowments in R20 projects.
-NGOs/Academia may join as partners to provide important research and support for R20 member projects.