Mobility Mixx lanceert nieuwe zakelijke OV-chipkaart
donderdag 31-01-2013 07:01
Dit is een origineel bericht van Mobility Mixx
Innovatie in zakelijke markt: alles-in-1 mobiliteitskaart

Mobility Mixx, marktleider in mobiliteitsoplossingen voor de zakelijke markt, lanceert deze week een nieuwe zakelijke OV-chipkaart die alle vervoersvormen voor zakelijk verkeer ondersteunt. Met deze mobiliteitskaart kunnen zakelijke reizigers niet alleen in- en uitchecken in het OV (trein, metro, bus, tram) zoals bij een reguliere OV-chipkaart, maar aanvullend ook gebruikmaken van een OV-fiets, deel- en huurauto's, een taxi, tanken en parkeren. De nieuwe zakelijke OV-chipkaart biedt een unieke totaaloplossing voor werkgevers in Nederland, die hiermee administratief volledig ontzorgd worden. De zakelijke OV-chipkaart is vanaf 31 januari 2013 beschikbaar voor alle bestaande en nieuwe klanten van Mobility Mixx.

Mobility Mixx vindt als eerste de zakelijke aansluiting in de rol van bedrijvenkaartaanbieder bij Trans Link Systems (TLS), de organisatie die de OV-chipkaart exploiteert. Hiervoor is een zorgvuldig proces doorlopen, waarin Mobility Mixx bewees klaar te zijn om de Mobility Card, uitgevoerd als zakelijke OV-chipkaart, in de markt te zetten. Voordeel van de nieuwe kaart is dat gebruikers naast alle vormen van OV ook gebruik kunnen maken van onder meer de infrastructuur van deel- en huurauto's die Mobility Mixx aanbiedt. Daarbij ontzorgt de mobiliteitsaanbieder werkgevers volledig als het gaat om de aanvraag van kaarten, serviceverlening aan medewerkers en de facturatie en rapportage van zakelijke reizen met de OV-chipkaart.

Medewerkers ontvangen een persoonlijke Mobility Card die ze kunnen gebruiken voor alle mogelijke vervoersvormen. De medewerker heeft geen gedoe met declaraties en de werkgever ontvangt aan het einde van de maand een factuur op basis van de gemaakte reizen en gebruikte vervoersvormen. Het is ook mogelijk om afdelingskaarten aan te maken voor specifieke bedrijfsonderdelen.

Primeur in zakelijke vervoersmarkt
Mobility Mixx-directeur Paul Wessels spreekt van een primeur: "Deze kaart is precies waar de zakelijke markt op zat te wachten. De zakelijke OV-chipkaart is de eerste alles-in-1 oplossing, niet een allegaartje van aan elkaar geknoopte kaarten en bijbehorende diensten en budgetten. We zetten met dit product een nieuwe standaard en spelen in op een grote behoefte in de zakelijke markt", aldus Wessels.

Mobility Mixx startte enkele jaren geleden al met de ontwikkeling van de zakelijke OV-chipkaart in samenwerking met TLS. Uitdaging bij de ontwikkeling van de kaart was vooral het vinden van een goede balans tussen de persoonlijke wensen van medewerkers (gemak, efficiency), het bedrijfsbelang (kosten, productiviteit, duurzaamheid) en de mogelijkheden die TLS met de OV-chipkaart kon bieden. De nieuwe Mobility Card voldoet in alle opzichten aan de eisen die zowel medewerkers als werkgevers stellen aan mobiliteitsoplossingen: maximale keuzevrijheid, eenvoudig in gebruik, optimale beheersbaarheid en een goed georganiseerde serviceverlening en back-office voor de facturatie en rapportage van de mobiliteitskaart.

[einde bericht]
Links:
Organisatie info:
												Mobility Mixx

Paul Wessels, Managing Director
T. (036) 527 28 00
E. info@mobilitymixx.nl
W. http://www.mobilitymixx.nl/

Creative Venue, communicatieadvies en PR
Marianne de Bruijn
T. (020) 452 5225/ (06) 14441398
E. .de.bruijn@creativevenue.nl
W. http://nieuws.creativevenue.nl

Over Mobility Mixx
Mobility Mixx ondersteunt al meer dan tien jaar grotere ondernemingen en (semi-)overheden bij het zo efficiƫnt mogelijk afhandelen van zakelijke reizen door werknemers. Daartoe biedt Mobility Mixx een breed pakket aan eigentijdse middelen zoals een zakelijke OV-chipkaart, zakelijke deelauto's en persoonlijke mobiliteitsbudgetten, met daarbij deskundig advies. Het Mobility Mixx-systeem verwerkt op jaarbasis meer dan 50 miljoen zakelijke kilometers van enkele tienduizenden werknemers van bedrijven en overheden als Albert Heijn, Delta Lloyd, Nuon, het ministerie van I&M, RDW, Rijkswaterstaat en een twintigtal provincies en gemeenten. Mobility Mixx maakt een eind aan alle losse declaraties en geeft werkgevers inzicht in het reisgedrag van werknemers en de kosten daarvan.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: