Grolsch vernieuwt verpakkingen speciaal- en alcoholarme bieren
Dit is een origineel bericht van Koninklijke Grolsch NV
Grolsch vernieuwt verpakkingen speciaal- en alcoholarme bieren
- Metamorfose voor betere herkenbaarheid en vindbaarheid -

Bierbrouwer Grolsch geeft haar speciaalbieren en haar alcoholarme Stender een moderne, verfrissende look. Het biermerk heeft haar omverpakkingen en etiketten vernieuwd om de herkenbaarheid te vergroten en de vindbaarheid in het schap te verbeteren. Zo wordt het Grolsch logo altijd horizontaal en in dezelfde kleurstelling vermeld - conform de pilsverpakkingen - en zijn de verpakkingen als 'familie' beter herkenbaar. De nieuwe aantrekkelijke verpakkingen zullen vanaf week 5 gefaseerd instromen in de verschillende supermarkten, slijterijen en horecagelegenheden.

De Grolsch bieren Kanon, Weizen, Lentebok, Herfstbok, Stender en Stender Lemon & Lime krijgen niet alleen een nieuwe 6-pack verpakking, ook de etiketten op de fles zijn vernieuwd evenals de blikken voor Kanon, Herfstbok en Stender. Op deze manier brengt Grolsch haar verpakkingen voor speciaal- en alcoholarme bieren meer in lijn met haar pilspresentatie. Het doel hiervan is de herkenning bij consumenten te vergroten en nog beter op te vallen in het drukke bierschap.

Hoger percentage gerecycled materiaal
Bij het optimaliseren van de verpakkingen kiest Grolsch bewust voor een duurzame oplossing waarbij de hoge kwaliteit gehandhaafd blijft. Het karton dat Grolsch gebruikt voor haar omverpakkingen is vervaardigd van grotendeels gerecycled karton. Dit betekent dat de kartonnen verpakkingen voor bijna 100% zijn gemaakt van voor hergebruik herwonnen materiaal, waarbij tevens de nadruk ligt op verantwoord houtgebruik. Uiteraard zijn de kartonnen verpakkingen voorzien van het FSC-keurmerk, zoals alle kartonnen verpakkingen van Grolsch.

Nieuwe glazen voor horeca
Speciaal voor een aantrekkelijke presentatie in horeca komt Grolsch tegelijk met de vernieuwde verpakkingen ook met nieuwe glazen voor haar speciaalbieren. In lijn met de verpakkingen hebben ook de glazen een strakker, moderner en meer eigentijdse look gekregen. Om de horecaondernemer meer gemak te bieden vervangt Grolsch het huidige Herfstbok- en Lentebokglas door één glas voor bokbier. Het glaswerk voor de speciaalbieren is vanaf 1 maart gefaseerd voor horecaondernemers beschikbaar.

Grolsch Proeverij
Om consumenten kennis te laten maken met de nieuwe verpakkingslijn brengt Grolsch medio maart een speciale Grolsch proefverpakking op de markt. De proefverpakking bevat de vier speciaalbieren en twee proefglaasjes. De bierbrouwer roept consumenten op om samen met andere bierliefhebbers alle vier de Grolsch speciaalbieren te proeven.
Links:
Organisatie info:
												Koninklijke Grolsch NV

Redactionele informatie
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.
Helen ter Huurne
Afdeling Corporate Affairs
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

De proefverpakking is vanaf week 11 verkrijgbaar bij supermarkten en slijterijen en heeft een consumenten adviesprijs van 4,49 euro.