Aankondiging Algemene Rekenkamer: rapport Duurzame visserij: terugblik
donderdag 31-01-2013 12:19
Dit is een origineel bericht van Algemene Rekenkamer
Aankondiging publicatie van de Algemene Rekenkamer rapport Duurzame visserij: terugblik

De Algemene Rekenkamer publiceert op donderdag 7 februari 2013 om 11.00 uur het rapport voor de Tweede Kamer over duurzame visserij.

De Algemene Rekenkamer heeft in 2008 onderzoek gedaan naar de mate waarin de kottervisserij (grootste tak binnen de Nederlandse visserijsector) duurzaam opereert. Dat bleek toentertijd niet het geval. In het zogenoemde terugblikrapport Duurzame visserij van 7 februari 2013 is opnieuw de balans opgemaakt, met name voor de vangst van tong en schol. Het rapport gaat onder meer in op aspecten als het gemeenschappelijk Europees visserijbeleid en nationale overheidsmaatregelen voor deze sector, effecten van innovatie in deze bedrijfssector en sanering van een deel van de vloot, het probleem van ongewenste bijvangsten en inspecties door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

De bestuurlijke reactie van de staatssecretaris van Economische Zaken op de bevindingen van dit onderzoek is in het rapport opgenomen.

De Algemene Rekenkamer geeft op 7 februari 2013 een persbericht uit bij deze brief. Deze zal om 11.00 uur met het rapport en de bestuurlijke reactie terug te vinden zijn op www.rekenkamer.nl.

De Algemene Rekenkamer publiceert op 7 februari ook het EU-trendrapport 2013. Ook in dit rapport wordt (kort) ingegaan op enkele aspecten van het Europees visserijbeleid en het effect hiervan voor de Nederlandse sector.

Embargo-exemplaar
Journalisten die het rapport van de Algemene Rekenkamer onder embargo op 7 februari om 09.15 uur willen ontvangen, kunnen dit opgeven via 070-3424400 of voorlichting@rekenkamer.nl.
Organisatie info:
												Algemene Rekenkamer

Persvoorlichter Joost Aerts (070 3424 189 / 06 2024 8703) is beschikbaar voor meer informatie.